سهامیان مقدم در واکنش به شکستن بازار بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای ایران گفت: بیمه ایران مانع رشد و توسعه شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی نیست، عدم توسعه این شرکت‌ها به جهت نبود طرح‌های نوین و خلاق است. جواد سهامیان مقدم، مدیر عامل بیمه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری موج ضمن انتقاد از اظهارات مدیران بیمه‌ای بخش خصوصی برای کاهش سهم بازار بیمه ایران، اظهار داشت: منطقی نیست؛ شرکت بیمه‌ای که کمتر از سه سال پا به عرصه گذاشته از شکستن بازار و نابودی بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای سخن بگوید.وی افزود: اگر تعلقات خاطر بخشی از سرمایه‌داران به برخی از شرکت‌های بیمه‌ای در میان نبود، سهم ما در بازار بیمه بیشتر از اینها بود.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران در ادامه تصریح کرد: ما به دنبال افزایش سهم بازار بیمه ایران نیستیم، بلکه به دنبال نفوذ و حضور در دیگر حوزه‌های اقتصادی می‌باشیم. وی به برخی از محدودیت‌های فعالیتی شرکت بیمه ایران اشاره و خاطرنشان کرد: درست است که شرکت بیمه ایران دولتی است، اما کاملا در قالب‌های بخش خصوصی حرکت می‌کند.سهامیان مقدم افزود: سازمان‌های نظارتی به جهت اینکه بیمه ایران جزو بیت‌المال مردم است، نظارت دقیقی بر عملکرد ما دارند.وی اظهار داشت: هیچ عقل سلیمی‌این تفکر را نمی‌پذیرد که یک شرکت بیمه‌ای با ۷۵ سال سابقه کنار گذاشته شود.سهامیان مقدم با تاکید بر ارائه خدمات جدید، آسان و سریع به مردم گفت: شرکت‌های بیمه‌ای باید با محوریت مشتری‌مداری و رعایت حقوق آنان به گسترش بازار بیمه کمک کنند.

وی به ذخایر و سرمایه‌های عظیم بیمه ایران اشاره کرد و ادامه داد: اگر مردم سرویس خوب از صنعت بیمه دریافت کنند، امید در زندگی بالا می‌رود.