گروه بازار پول- در حالی که چندی پیش مدیر کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی از تعطیلی دو موسسه متخلف خبر داده بود، این مسوول روز گذشته از تعطیلی یک موسسه خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با کسب تکلیف از بانک مرکزی یک موسسه متخلف را تعطیل کرد. با اعلام این خبر، نظارت بانک مرکزی وارد فاز جدیدی شده است. حمید تهرانفر، در گفت‌وگو با خبرگزاری موج از تعطیلی یک موسسه اعتباری به جهت انجام تخلفات بسیار، فریب مردم و سوءاستفاده از اعتماد نهاد حاکمیتی بازار پول خبر داد.

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی تصریح کرد: این موسسه اعتباری متخلف، ضمن سوء‌استفاده از عبارت «تحت نظارت بانک مرکزی»، بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی فعالیت می‌کرد. وی اعلام کرد: مجازات این موسسه اعتباری سنگین است. آنها برای فعالیت در بازار پولی هیچ مجوزی نداشتند و این حرکت آنان نشانگر فریب مردم و کلاهبرداری است. تهرانفر گفت: با تعطیلی شعب این موسسه اعتباری از سوی نیروی انتظامی، مدیران آنها به نهادهای قضایی معرفی شدند.مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی همچنین از تعطیلی یکی دیگر از موسسات اعتباری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی متذکر شد: بانک مرکزی با صرافی‌های فاقد مجوز نیز برخورد شدیدی خواهد کرد، آن‌چنان که دیگر توان فعالیت غیرقانونی خود را نداشته باشند. وی با بیان اینکه «اسامی موسسات اعتباری مجاز از سوی بانک مرکزی اعلام شده است»، هشدار داد: مسوولیت سپرده گذاری در موسسات فاقد مجوز با خود مردم است. تهرانفر گفت: موسسات فاقد مجوز، صندوق‌های قرض‌الحسنه و صرافی‌ها هر چه سریع‌تر برای اخذ مجوز به بانک مرکزی مراجعه کنند.