گروه بازارپول- صندوق سرمایه‌گذاری ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور با عاملیت بانک تات؛ هشتمین بانک خصوصی ایران از مرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد. علی انصاری، رییس هیات مدیره بانک تات در این خصوص گفت: سال‌ها است که ایرانیان مقیم در خارج از کشور خواستار سرمایه‌گذاری قانونمند در کشور خود هستند تا ضمن استفاده از پتانسیل‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری سود قابل ملاحظه ای نیز دریافت کنند.

انصاری با یادآوری اینکه ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری ارزی آرزوی اکثر ایرانیان خارج از کشور بود، گفت: این صندوق در منطقه آزاد کیش به ثبت رسیده و از مرداد ماه امسال به جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور اقدام می‌کند و با عاملیت بانک تات این منابع را در شرکت‌های بورسی و خارج از بورس ایران سرمایه‌گذاری می‌کند.

رییس هیات مدیره بانک تات با اشاره به بحران اقتصادی در اروپا متذکر شد: ایران منطقه امنی برای سرمایه‌گذاری است و با افتتاح صندوق این فرصت به دست آمده است. به گفته وی، سقف سپرده‌گیری صندوق ۵۰۰ میلیون یورو است که در فاز اول با

۱۰۰ میلیون یورو کار خود را آغاز می‌کند.

علی انصاری با اشاره به شرایط حاکم بر صنعت بانکداری ایران و جهان و اقدامات انجام شده در بانک تات که ۷ ماه از تاسیس آن می‌گذرد، گفت:‌ حضور فعال در تشکیل صندوق بین‌المللی سرمایه ایرانیان خارج از کشور، چشم‌انداز بانک تات را در تراز اقتصاد منطقه و حوزه بین‌المللی تعریف و ترسیم کرده‌ است.