طرح تعویض پلاک موتورسیکلت موجب شد تا موارد جالبی از صدور بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت با توجه به داشتن تعرفه به گوش برسد. حق بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ۶۸ هزار تومان است که توسط دو شرکت بیمه خصوصی در تهران ۵۴ و ۵۹ هزار تومان به فروش می‌رسد. نکته جالب توجه این که یکی از نمایندگان شرکت بیمه مذکور از این مبلغ معادل ۲۰ هزار تومان تحت عنوان کارمزد به فروشنده موتورسیکلت پرداخت می‌کند. این درحالی است که مبلغ ۶۸ هزار تومان حق بیمه موتور سیکلت صفر کیلومتر است؛ سایر موتورسیکلت‌ها اگر مشمول جریمه عدم به موقع تمدید بیمه‌نامه باشند بدون تردید حق بیمه آنها بیش از این رقم است که اتفاقا شرکت‌های یاد شده این مشکل را شخصا حل کرده و جریمه آنها را می‌بخشند!

وقتی صحبت از نرخ‌شکنی شد و بسیاری، نمایندگان را مقصر اصلی نامیدند گروهی از نمایندگان پیشکسوت عنوان کردند که قیمت تمام شده بیمه نامه را می‌دانند و هیچ گاه بیمه‌نامه‌ای به کمتر از ارزش واقعی صادر نمی‌کنند.نمایندگان تازه کار برای جذب پرتفوی و تامین هزینه‌های اولیه دفاتر اقدام به نرخ‌شکنی می‌کنند.یکی از بیمه‌های خصوصی با رتبه بندی نمایندگان خود نام نماینده کل را برای آن دسته نمایندگان با تجربه که عملکرد حرفه‌ای دارند برگزید و نمایندگان تازه کار ابتدا یک دوره آموزش ضمن خدمت در حضور نمایندگان کل می‌گذرانند و پس از کسب تجربه مجوز راه‌اندازی دفتر مستقل دارند. این شرکت نمایندگان کل را موظف کرده تا آنان بدون دخالت در کار نماینده کارآموز و جذب بیمه‌گذار او فعالیت کنند تا ضمن کسب تخصص، بیمه‌گذار و پرتفوی خود را حفظ کنند.

یکی از شرکت‌های بیمه خصوصی کشورمان با راه اندازی انجمن‌های مجازی در پورتال داخلی شرکت به بررسی موارد و مشکلات بیمه‌ای اقدام می‌کند. اعضای انجمن مجازی شامل نماینده، کارمند و مدیران شرکت می‌شوند که با عضویت در انجمن تخصصی هریک از رشته‌های بیمه‌ای سوالات خود را مطرح و دیگر اعضا پس از خواندن و بررسی آن را پاسخ می‌دهند؛ در نهایت بهترین جواب در آرشیو ذخیره می‌شود.