مدیرعامل پست بانک گفت: تعداد شعب این بانک از ۴۰۰ شعبه در سال ۱۳۸۵ به ۱۲ هزار شعبه در سال ۱۳۸۸ رسید که نشان می‌دهد در چهار سال گذشته به طور میانگین هر روز ۹ شعبه جدید این بانک افتتاح شده است. به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی‌پست بانک، «محمود افضلی» افزود: برای تاسیس این تعداد شعبه حدود ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی، دولت به منظور توسعه فن‌آوری اطلاعات و همچنین گسترش خدمات بانکی در مناطق روستایی بیش از ۲ میلیارد دلار برای ایجاد این دفاتر نمایندگی که مجهز به زیرساخت‌های کامل فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشند، سرمایه‌گذاری کرده است.

افضلی که عضو هیات مدیره موسسه جهانی بانک‌های پس انداز (WSBI) نیز می‌باشد، اظهار کرد: خدمات پستی و بانکی دو نمونه از سرویس‌های اصلی قابل ارائه در این دفاتر می‌باشند و براساس مجوز بانک مرکزی ایران، پست بانک تنها ارائه دهنده این‌گونه خدمات بانکی در این دفاتر می‌باشد، به‌طوری‌که تراکنش‌های آن به حدود یک میلیون تراکنش در روز افزایش یافته است. رییس هیات مدیره پست بانک ایران با تاکید بر نقش بانکداری خرد و تاثیر آن بر عملیات بانکی توضیح داد، مطالعات انجام شده در سطح کشور روی خدمات بانکداری خرد و ارزیابی نسبت حساب‌ها با هزینه - سود نشان می‌دهد که در کشورهایی که سیستم بانکداری خرد پیشرفته‌تری دارند، کارآیی بانک‌ها بهتر است.