سرمایه بانک تات به هزارمیلیارد تومان افزایش می‌یابد

لیلا اکبرپور

عکس: نگار متین‌نیا

بانک تات در اولین مجمع عمومی‌سالانه خود «دنیای اقتصاد» را به عنوان روزنامه رسمی ‌برگزید مجمع عمومی‌عادی و فوق‌العاده بانک تات با حضور۹۴ درصد صاحبان سهام روز گذشته در تالار نمونه تهران برگزار شد و صورت‌های مالی دوره ۴ماه و ۵روز منتهی به ۲۹ اسفند سال ۸۸ به تصویب مجمع رسید.

مجمع عمومی‌عادی بانک تات به ریاست علی انصاری، رییس هیات مدیره برگزارشد که طلوع کاشف و غروی تحت عنوان ناظر، غلامحسین دوانی حسابرس قانونی و تیرداد منشی جلسه او را در برگزاری مجمع یاری دادند.

گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی‌عادی و همچنین مجمع عمومی ‌فوق‌العاده نیز توسط حسینی‌هاشمی‌، مدیرعامل و عضو هیات مدیره قرائت شد. تصویب صورت‌های مالی دوره ۴ماه و ۵روز، انتخاب روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار و تفویض اختیار به هیات مدیره برای انتخاب بازرس قانونی از مصوبات مجمع عمومی‌عادی صاحبان سهام بانک تات بود.

مجمع عمومی‌ فوق‌العاده

مجمع عمومی ‌فوق‌العاده بانک تات راس ساعت ۱۱ صبح دیروز با حضور ۹۲درصد صاحبان سهام و همان هیات رییسه در محل یاد شده برگزارشد.

دستور جلسه مجمع عمومی‌ فوق‌العاده بانک تات اعلام نشانی جدید ساختمان مرکزی بانک بنا به خواسته اداره ثبت شرکت‌ها و همچنین پیشنهاد افزایش سرمایه بود.

نشانی بانک تات از پلاک ۱۱۵۶خیابان محمودی ولی عصر، به پلاک یک خیابان پانزدهم احمد قصیر تهران تغییر یافت که در مجمع اعلام شد.

همچنین مجمع فوق‌العاده با افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه از ۲۰۰ میلیارد به ۴۰۰ میلیارد تومان موافقت کرد؛ ضمن آنکه مجمع فوق‌العاده به هیات مدیره اختیار داد تا با توجه به شرایط و در صورت اخذ موافقت‌های بانک مرکزی و سازمان بورس افزایش سرمایه بانک تات تا یک هزار میلیارد تومان ظرف ۵ سال تحقق یابد.

علی انصاری، رییس مجمع در خصوص افزایش سرمایه بانک تات توضیح داد: بانک مرکزی ایران در بسته سیاستی - نظارتی خود در سال ۸۹ بانک‌های خصوصی را مکلف به افزایش سرمایه کرده است، ضمن آنکه سقف سرمایه اولیه بانک‌های خصوصی از ۲۰۰ میلیارد به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

او با بیان اینکه بانک تات چاره‌ای جز افزایش سرمایه از محل آورده نقدی ندارد، ادامه داد: افزایش سرمایه تا یک هزار میلیارد تومان هدف هیات مدیره است که با توجه به شرایط اقتصادی و منوط به موافقت بانک مرکزی و سازمان بورس تحقق می‌یابد که آثار مثبتی چون رشد جذب سپرده، رشد حجم تسهیلات اعطایی، افزایش تعداد شعب و ... بانک خواهد داشت.

گزارش هیات مدیره

بهاءالدین حسینی‌هاشمی، ‌مدیرعامل بانک تات در گزارش هیات مدیره به مجمع صاحبان سهام این بانک گفت: مدیریت بهینه منابع مالی سهامداران و سپرده‌گذاران و ارتقای توان مالی و رقابتی آنها در بازار پول، ایجاد بستر مناسب سرمایه‌گذاری و کسب بازدهی مناسب، شناسایی منابع مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و بهره‌گیری از آنها در انتخاب و طراحی ابزارهای مالی مناسب به منظور جذب منابع سرمایه‌ای و توسعه سرمایه‌گذاری مشترک بانک از اهداف متعالی بانک تات است.

او با اشاره به اینکه ارائه خدمات مشاوره‌ای مالی در زمینه مدیریت نقدینگی و پرتفوی سهام شرکت‌ها از دیگر اهداف بانک است، افزود: ساماندهی سازمان بانک و راه‌اندازی واحدهای ستادی و آموزش کارکنان در راستای ارائه هرچه بهتر خدمات به مشتریان از برنامه‌های اولیه بانک در نیمه اول سال‌جاری است.

او افزود: طراحی ساختمان، کیفیت خدمات، دسترسی آسان و امنیت از طریق پژوهش، تحلیل و نوآوری در محصولات جدید بانک تات را در توسعه خدمات کیفی متفاوت می‌سازد.

حسینی‌هاشمی ‌با بیان اینکه امروز ۷۰ درصد از مشتریان بانک‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: بانک تات نیز با توجه به نیاز جوانان و تمایل آنان به سرعت در ارائه خدمات نوین بانکی گام‌های موثری را در جهت استقرار بانکداری الکترونیک برداشته است.

او با یادآوری اینکه با پیگیری‌های انجام شده توسط امور بین‌الملل و اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی سیستم سوئیفت در بانک تات نصب خواهد شد، افزود: فعالیت‌های ارزی چون افتتاح حساب‌های ارزی ،حساب‌های مدت‌دار ارزی، خرید و فروش انواع ارزهای معتبر، گشایش انواع اعتبارات اسنادی وارداتی، ابلاغ و معامله اعتبارات اسنادی صادراتی، صدور انواع ضمانت نامه‌های ارزی در این بانک انجام خواهد شد. حسینی‌هاشمی ‌گفت: بانک تات از تاریخ ۸/۸/۸۸ تاکنون توانست ۱۴ شعبه افتتاح کند و اینک ۱۰شعبه دیگر آماده بهره‌برداری است.

به گفته او، بانک تات با توجه به سرمایه آمادگی افتتاح ۵۰ شعبه را دارد؛ ضمن آنکه ۲۰ شعبه فرعی دیگر برای دسترسی محلی را در برنامه خود دارد. گزارش کامل مجمع عادی و فوق‌العاده بانک تات متعاقبا به چاپ می‌رسد.