مسعود رضا طاهری- تقویت ارزش یورو در بازار‌های جهانی به بالاترین حد ۸ ماهه خود رسید و منجر به افزایش ۱۵ تومانی قیمت آن در بازار ارز داخلی شد. روز گذشته قیمت یورو در بازار ارز داخلی با ۱۵ تومان افزایش به ۱۳۰۳ تومان رسید. در مقابل، دلار آمریکا با ۴ تومان کاهش قیمت به نرخ ۱۰۳۶ تومان فروخته شد. ارزش یورو در اواخر هفته گذشته به دلیل اعلام قانون ممنوعیت پیش فروش اوراق قرضه دولتی و سهام ۱۰ بانک و بیمه آلمان از سوی آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور به پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۰۲رسیده بود که یکی از عوامل تشدید بی ثباتی یورو به شمار می‌آمد. با تصویب طرح کمک به یونان در پارلمان آلمان و احتمال افزایش قیمت باز خرید یورو ارزش آن دوباره تا حد ۲۵۷۹/۱ در مقابل دلار رسید.

قیمت طلا نیز که به دلیل افت ارزش یورو و افزایش دلار با کاهش شدید ۳۳ دلاری تا ۱۱۷۲ دلار پایین آمده بود، روز گذشته نیز به دلیل تداوم فروش عمده نوسان خود را در این محدوده حفظ کرد و در پایان معاملات هفتگی بازار‌های جهانی تا ۱۱۷۷ دلار تثبیت شد.

در این شرایط قیمت سکه بهار و سکه طرح قدیم هر یک۲ هزار تومان کاهش یافته و به ترتیب ۲۸۸ هزار تومان و۲۹۳ هزار تومان فروخته شدند.