فاطمه بهادری- بانک مرکزی به زودی اسامی‌۷۰ تعاونی اعتبار آزاد غیرمجاز در سطح کشور را اعلام می‌کند. محسن عباسی، مدیر اداره نظارت بر موسسات مالی و اعتباری بانک مرکزی با اعلام این خبر در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اتمام مهلت بانک مرکزی هنوز اقدامی‌برای برخورد با تعاونی‌های اعتباری غیرمجاز صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: اسامی‌تعاونی‌های اعتبار غیرمجاز به زودی اعلام می‌شوند و این اقدام بهترین نحوه برخورد با این تعاونی‌ها است.

وی ادامه داد: این اقدام باعث می‌شود تا مردم نسبت به عواقب سپرده‌گذاری در این تعاونی‌ها آگاه شوند و در خصوص سپرده‌گذاری‌شان تجدیدنظر کنند.

عباسی اظهار داشت: در جلسه‌ای که به این منظور برگزار خواهد شد، اسامی‌این تعاونی‌ها به صورت رسمی‌اعلام می‌شود تا از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود.وی تعداد این تعاونی‌ها را ۷۰ تعاونی اعلام کرد.

یاد‌آور‌ می‌شود: بانک مرکزی در بسته سیاستی پولی و بانکی سال گذشته به همه نهادهای بازار غیر متشکل پولی بدون مجوز مهلت داده بود تا پایان آذر ماه سال ۸۸ نسبت به اخذ مجوز از بانک مرکزی اقدام کنند.با اتمام این مهلت ،بهمنی رییس کل بانک مرکزی نسبت به برخورد‌های قانونی با این نهادها تاکید کرده بود. حال با گذشت حدود پنج ماه از مهلت تعیین شده بانک مرکزی و در پی گسترش بی‌سابقه شعب برخی تعاونی‌ها که این روزها بیش‌از پیش به چشم می‌خورد، بانک مرکزی به زودی اسامی‌این تعاونی‌ها را برای تنویر افکار عمومی‌اعلام می‌کند.