سکه ۲۰۰۰ تومان افتاد

دنیای اقتصاد - بررسی روند قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی نشان می‌دهد که ارزش طلا در آخر هفته‌ای که گذشت سیر نزولی گرفت و از ۱۲۰۵ دلار در پایان روز چهارشنبه به ۱۱۷۲ دلار در روز جمعه کاهش یافت. نرخ طلا در بازار روز پنج شنبه تهران نیز کاهش یافت و هر سکه طرح قدیم با ۲ هزار تومان کاهش به ۲۹۵ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید و نیم سکه نیز به ترتیب با ۲ و یک هزار تومان کاهش به ۲۹۰ و۱۴۶ هزار تومان کاهش یافتند. خبر

نوسان ۱۱ تومانی قیمت یورو

طلا ۳۳ دلار ارزان شد

گروه بازار پول- قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی نشان می‌دهد که ارزش طلا در آخر هفته‌ای که گذشت سیر نزولی گرفت و از ۱۲۰۵ دلار در پایان روز چهارشنبه به ۸۲/۱۱۷۲ دلار در روز جمعه کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز این کاهش ۳۳ دلاری هر اونس طلا ناشی از فروش طلا توسط سرمایه‌دارانی است که به خاطر جبران زیان خود در بازار سهام و نفت اقدام به فروش آن کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس زمانی که قیمت طلا به رکورد ۱۲۴۹ دلاری رسیده بود، برخی تحلیلگران بازار معتقد بودند این بازار به آستانه خود نزدیک شده است و باید در کوتاه‌مدت انتظار کاهش قیمت این فلز را داشت.

بازارهای سهام جهان طی روزهای اخیر تحت تاثیر بحران مالی منطقه یورو با افت شدید مواجه شده‌اند. نگرانی‌ها نسبت به از سرگیری مجدد رکود اقتصادی در اروپا باعث افزایش قیمت طلا در دو هفته گذشته شده بود. در حالی که اخیرا دولت آمریکا اخبار متعددی را در مورد عملکرد رو به رشد اقتصاد این کشور در ماه‌های اخیر منتشر کرده است، اما برخی کارشناسان نسبت به سرایت بحران اروپا به اقتصاد آمریکا هشدار می‌دهند.

نرخ طلا در بازار روز پنج شنبه تهران نیز کاهش یافت و هر سکه طرح قدیم با ۲ هزار تومان کاهش به ۲۹۵ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید ،نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با ۲و یک هزار تومان کاهش به ۲۹۰ و۱۴۶ هزار تومان کاهش یافتند.

این درحالی بود که ارزش هر مثقال طلای ۱۷ عیار در بازار تهران روز پنج‌شنبه با ۳ هزار و ۲۱۰ تومان کاهش به ۱۲۵هزار و ۷۹۰ تومان و ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۷۳۹ تومان کاهش به ۲۹ هزار و ۴۰ تومان تنزل داشت. هرچند یورو، در هفته گذشته در سراشیبی قیمت قرارگرفت، اما آخرین اطلاعات از بازار روز جمعه نشان می‌دهد که یورو به ارزش ۱۲۸۸تومان در مقایسه با روز چهارشنبه ۱۱ تومان گران شده است.

برابری یورو در مقابل دلار آمریکا چهارشنبه گذشته در برخی بازارها ۲۱/۱ نیز گزارش شد که در ۴ سال اخیر بی‌سابقه بود. در بازار ارز داخلی نیز یورو با ۱۱ تومان کاهش نسبت به سه شنبه گذشته ۱۲۷۷ تومان اعلام شد که تنها در ماه جاری بیش از ۸۵ تومان کاهش داشت. خبرنگار دنیای اقتصاد گزارش داد، یورو در سال‌جاری بیش از ۱۵ درصد در مقابل دلار آمریکا تضعیف شده است و چهارشنبه پس از نوسانات مختلف برابری یورو به ۲۱۶۰/۱ در مقابل دلار تا ساعت ۱۴ به وقت تهران رسید.