رییس پژوهشکده بیمه مرکزی ایران گفت: فضای کار بیمه‌های کشور هم‌اکنون فضایی رقابتی است‌و بحث تحول در صنعت بیمه در راستای تحول اقتصادی در کشور از موضوعات مهمی است که با جدیت پیگیری می‌شود. به گزارش ایسنا، محمدرضا نوتاش در مراسم افتتاحیه نمایندگی بیمه توسعه در استان یزد اظهار کرد: بیمه‌ها در ابتدا در اصل ۴۴ قانون اساسی در بدنه دولت مشغول فعالیت بودند، اما با سیاستگذاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغ مقام معظم رهبری، فضا برای خصوصی‌سازی بیمه‌ها و ایجاد یک حرکت رقابتی میان آنها فراهم شد.

وی افزود: از سال ۸۱ شرکت‌های خصوصی بیمه آغاز به کار کرده و از آن سال تاکنون ۱۷ شرکت بازرگانی خصوصی بیمه‌ای در کشور ایجاد شده و دو مورد از شرکت‌های دولتی سابق نیز خصوصی‌سازی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد:. بیمه مرکزی ایران این تحولات و برنامه‌ریزی در راستای آن را از دو سال پیش در دستور کار خود قرار داده و راهبردهای توسعه‌ای بیمه را تدوین کرده است.

نوتاش در بخش دیگری از سخنان خود از رشد ۸۲درصدی حق بیمه بخش غیردولتی در دو سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته با اصلاح یک آیین‌نامه و تاسیس نمایندگی‌های بیمه کشور، ۷۵ درصد رشد در این آمار ایجاد شده است. فرماندار یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: در فقه اسلامی و دینی به بیمه ارزش بسیار داده شده است و کارهای بیمه مطابق با عقود اسلامی صورت می‌گیرد.

عزیزا… سیفی از بیمه به عنوان زمینه‌ساز رشد و توسعه جامعه و اقتصاد یاد کرد و گسترش فرهنگ بیمه‌ای در کشور را خواستار شد.

در پایان مظفری مسوول نمایندگی بیمه توسعه در استان یزد اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی این نمایندگی در استان یزد را بیان کرد.