پیش‌بینی از روند آینده طلا

دنیای اقتصاد- قیمت طلا روز گذشته با افزایش ۳۰ دلاری مواجه شد و با رسیدن به سطح ۱۲۴۰ دلار رکورد جدیدی را نیز به کارنامه ارقام منحنی تغییرات خود افزود. افزایش ۳۰ دلاری قیمت طلا در روز گذشته بر قیمت سکه بهار آزادی در بازار داخلی ۷ هزار تومان افزود. سکه طرح قدیم نیز ۴ هزار تومان گران شد و با رسیدن به نرخ ۲۹۷ هزار تومان، رکورد جدیدی کسب کرد. رکورد جدید ۱۲۴۰ دلاری طلا

مسعود رضا طاهری

قیمت طلا روز گذشته با افزایش ۳۰ دلاری مواجه و با رسیدن به سطح ۱۲۴۰ دلار رکورد جدیدی را نیز به کارنامه ارقام منحنی تغییرات خود افزود.

افزایش ۳۰ دلاری قیمت طلا در روز گذشته بر قیمت سکه بهار آزادی در بازار داخلی ۷ هزار تومان افزود و رقم بی‌سابقه ۲۹۵ هزار تومانی برای فروش هر قطعه آن در جدول معاملات صرافی‌ها و فروشندگان سکه به ثبت رسید. سکه طرح قدیم نیز ۴ هزار تومان گران شد و با رسیدن به نرخ ۲۹۷ هزار تومان، رکورد قابل توجهی کسب کرده است.

در بازار روز گذشته نیم سکه و ربع سکه هم با افزایش قیمت روبه‌رو بودند که به ترتیب با ۳۵۰۰ تومان و ۱۰۰۰ تومان بالا رفتن قیمت با نرخ‌های ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان و همچنین ۷۵ هزار تومان به خریداران عرضه شدند. در بازار ارز تنها قیمت یورو و دلار تغییر کرد. یورو ۴ تومان کاهش و دلار آمریکا در مقابل ۴ تومان افزایش قیمت را پشت سر گذاشتند و به ترتیب ۱۳۱۲ تومان و ۱۰۳۴ تومان را نیز تجربه کردند. نگرانی‌ها از افزایش تردید کارشناسان به طرح نجات یورو و نحوه اجرایی شدن کمک ۷۵۰ میلیارد یورویی برای جبران کسری بودجه یونان، پرتغال و اسپانیا ارزش یورو را تا سطح برابری ۲۶۸۶/۱ در مقابل دلار آمریکا اندکی ضعیف‌تر کرد که در نتیجه سرمایه‌گذاران به خرید طلا روی آورده‌اند.