به‌رغم اینکه رییس کل بانک مرکزی در فروردین ماه گذشته از افزایش قطعی وام خرید مسکن کارکنان بانک‌ها خبر داده بود یک عضو شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها گفت: وام خرید مسکن کارکنان بانک‌ها تغییری نکرده و همانند گذشته است.

این عضو شورای هماهنگی مدیران بانک‌ها که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: وام خرید مسکن کارکنان بانک‌ها فعلا تغییری نکرده است، زیرا سیری داشت که باید انجام می‌شد و هنوز آن سیر قانونی طی نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز وام خرید مسکن کارکنان بانک‌ها همان شرایط و رقم قبلی است، ادامه داد: رقم قبلی وام خرید مسکن کارکنان بانک‌های دولتی حداکثر ۱۸ میلیون تومان بود و الان هم همین رقم است.

امروز نیز ابراهیم حکیم فعال، دبیر مجمع اسلامی‌کارکنان بانک‌ها با اشاره به رشد قابل توجه تسهیلات خرید مسکن بانک‌های خصوصی برای کارکنانشان در جمع خبرنگاران گفته بود که وام مسکن کارمندان بانک‌های دولتی تغییری نکرده است.

روابط عمومی‌بانک مرکزی در آخرین روز فروردین ماه سال جاری اعلام کرده بود که شورای عالی مسکن به منظور رفاه حال کارکنان شبکه بانکی کشور، سقف تسهیلات مسکن کارکنان بانک‌های دولتی را افزایش داد.

بر اساس این مصوبه که ۲۸ فروردین ماه به تصویب رسید، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت مسکن و شهرسازی موظف به تهیه دستورالعمل مربوطه شدند.

در همین رابطه مقرر شد در مواردی که کارکنان سیستم بانکی تمایل به استفاده از تعاونی‌ها یا زمین‌های وزارت مسکن داشته باشند، این زمین‌ها در اختیار آنها قرار گیرد، ضمن آن که مطابق این دستورالعمل سقف وام مسکن برای کارکنان نظام بانکی نیز نسبت به گذشته افزایش می‌یافت.

افزایش تسهیلات مسکن کارکنان بانک‌های دولتی در حالی با تاخیر روبه‌رو است که بانک‌های خصوصی در این رابطه تدابیر در خور توجهی را برای کارکنانشان اندیشیده‌اند.