جهرمی و پورمحمدی تغییر رییس کل بانک مرکزی را تکذیب کردند

مدیر عامل بانک صادرات و قائم‌مقام بانک مرکزی که طی برخی گمانه‌زنی‌ها از آنها به عنوان گزینه‌های اصلی برای جایگزینی با رییس کل فعلی بانک مرکزی یاد می‌شود، تغییر ریاست بانک مرکزی را در حد یک شایعه دانسته و آن را تکذیب کردند. به گزارش خبرگزاری‌ها، محمد جهرمی در حاشیه جلسه شورای پول و اعتبار در جمع خبرنگاران در خصوص برخی شایعات در مورد رفتن وی به بانک مرکزی، اظهار داشت: این اخبار تنها در حد شایعه است و صحت ندارد.

وی گفت: بارها گفته‌ام که در شورای پول و اعتبار در خدمت آقایان هستم و از بهتر شدن وضع موجود حمایت و پشتیبانی می‌کنم.

مدیرعامل بانک صادرات در پاسخ به این سوال که آیا به شدت خبر فوق را تکذیب می‌کنید یا خیر؟ تصریح کرد: این «به شدت‌ها» که خبرنگاران از آن استفاده می کنند بیشتر از آنهایی که «به شدت» تکذیب نمی‌شود، جنبه واقعیت و صحت به خود می‌گیرد؛ اما به هرحال بنده رییس کل بانک مرکزی نخواهم شد. جهرمی افزود: ‌برنامه‌های اساسی و زیربنایی را برای بانک صادرات تدوین و آغاز کرده‌ام و امیدوارم بتوانم با کمک بانک مرکزی آنها را اجرایی کنم.

پورمحمدی: به هیچ وجه رییس کل بانک مرکزی نمی شوم

همچنین سیدحمید پورمحمدی، قائم مقام بانک مرکزی نیز در خصوص جایگزینی با بهمنی در جمع خبرنگاران، گفت: به هیچ وجه رییس کل این بانک نمی‌شوم؛ زیرا آقای بهمنی، به عنوان یک کارشناس مجرب و باسابقه‌ترین مقام بانکی کشور هم اکنون بانک مرکزی را هدایت می کند و من نیز به عنوان قائم مقام بانک مرکزی در کنار و همراه ایشان به فعالیت‌های خودادامه می‌دهم.

این گزارش حاکی‌ است؛ برخی از مطبوعات و سایت‌ها در هفته‌های اخیر اخباری را در مورد رفتن محمود بهمنی از بانک مرکزی منتشر کردند که این امر منجر به ایجاد برخی نگرانی‌ها در بین مسوولان و کارکنان شبکه بانکی شد، البته رییس کل فعلی و گزینه‌های اصلی که در این مطبوعات از ‌آنها به عنوان «رییس کل آینده» نام می‌بردند به هیچ وجه این اخبار را تایید نکردند.