رییس بانک اچ اس بی سی تاکید کرد: قوانین جدید در خصوص محدود کردن فعالیت بانک‌های اروپایی موجب متوقف شدن اعطای وام به مشتریان و وقوع بحران مالی و اعتباری دیگری خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه گاردین، مایکل گئوگ هگان تصریح کرد: اگر روند محدودسازی فعالیت سیستم بانکی خیلی سریع و شتاب‌زده عملی شود، این مساله موجب وقوع بحران مالی و اعتباری دیگری خواهد شد. هشدار این بانک بزرگ جهان در حالی است که در سه ماه نخست ۲۰۱۰ برای نخستین بار از زمان آغاز بحران مالی و اقتصادی در سال ۲۰۰۷ با سود مالی روبه‌رو شده است.

ارزش سهام اچ اس بی سی طی روزهای اخیر به علت اخبار مربوط به بحران بدهی و مالی یونان به شدت نوسان داشته است. وی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس و تغییر دولت لندن افزود: دولت جدید باید کاملا شفاف سیاست‌های اقتصادی و مالی خود را برای بانک‌هااعلام کند.

هگان افزود: پس از پشت سر گذاشتن روزها و ماه‌های سخت و طاقت‌فرسا سرانجام در سه ماه نخست ۲۰۱۰ بار دیگر به سودآوری رسیده‌ایم؛ ولی اعمال محدودیت‌های جدید بانکی زنگ خطر را برای سیستم بانکی اروپا به صدا درآورده است.