معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه طرح افزایش توان اعتباری بانک‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است، از تشکیل کمیته‌ای در این خصوص خبر داد و گفت: موضوع افزایش سرمایه بانک‌ها نیز در این طرح می‌گنجد.اصغر ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه طرح افزایش توان اعتباری بانک‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است، گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این خصوص به کمیسیون اقتصادی مجلس کمک می‌کند. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه نظرات سیستم بانکی در مورد افزایش توان اعتباری بانک‌ها به کمیسیون اقتصادی منعکس شد، افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس نظرات نظام بانکی را ارزیابی و بررسی کرد. وی از تشکیل کمیته‌ای برای کمک به افزایش توان اعتباری بانک‌ها و گنجاندن بحث افزایش سرمایه بانک‌ها به طرح مورد نظر و تصویب آن در مجلس خبر داد. ابوالحسنی در پاسخ به این سوال که افزایش توان اعتباری بانک‌ها در راستای همان لایحه افزایش سرمایه ۱۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک‌ها است، اظهار داشت: در این طرح، حداقل افزایش سرمایه ۱۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

صدور کارت‌های اعتباری برای مشتریان بانک‌ها

معاون بانک، ‌بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از صدور کارت‌های اعتباری (کردیت) یک تا پنج میلیون تومانی برای برخی مشتریان توسط بانک‌ها خبر داد.

«اصغر ابوالحسنی» در گفت‌وگو با «ایرنا»،‌ درباه ارائه کارت‌های اعتباری (کردیت) به مشتریان بانک‌ها، ‌اظهار داشت: هر بانک می‌تواند برای جذب مشتری و خدمات‌دهی بیشتر کارت‌هایی را برای مشتریان خود صادر کند و این اعتباری است که به مشتری می‌دهد و اگر مشتری اعتبار مصرف شده را تا یک ماه بازپرداخت کرد، جریمه‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد؛ در غیر این صورت برای مشتری جریمه در نظر گرفته می‌شود. معاون بانک، ‌بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: بانک‌های دولتی و خصوصی به اختیار می‌توانند این کارت‌ها را برای مشتریان خود صادر کنند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.