معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: لایحه نظام پولی و بانکی می‌تواند به صورت مشترک از سوی دولت و مجلس تهیه شود. حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره واکنش اخیر کمیسیون اقتصادی به عدم ارائه لایحه نظام پولی و بانکی کشور به مجلس برای بررسی و تعیین مهلت تا بعد از بررسی قانون برنامه پنجم توسعه کشور برای ارائه این لایحه اظهار داشت: دولت و مجلس پیش از این هم هماهنگی‌ها و همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته‌اند که تصویب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و بودجه سال ۸۹ از جمله آن است.

وی افزود: تنظیم لایحه نظام پولی و بانکی کشور جزو بندهایی است که در طرح تحول اقتصادی آمده و دولت علاقه‌مند است تا هر چه زودتر این لایحه را تنظیم کند.

میرتاج‌الدینی با تاکید براینکه تنظیم لایحه نظام پولی و بانکی کشور کاری سنگین، مهم، حساس و بسیار ضروری است، از کمک مجلس به دولت در این زمینه استقبال کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: اگر مجلس هم در زمینه تنظیم لایحه نظام پولی و بانکی کشور بتواند اقدامی ‌کند و در نهایت طرح و لایحه مجلس به صورت کارشناسی شده بررسی شود و یک تصمیم مناسب در زمینه تنظیم لایحه نظام پولی و بانکی کشور گرفته شود، دولت از این کار استقبال می‌کند. وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت هم‌اکنون در حال انجام بررسی در زمینه تنظیم لایحه نظام پولی و بانکی کشور به منظور اصلاح قوانین پولی و بانکی و در نهایت ارائه این لایحه به مجلس است.

پیش از این ارسلان فتحی‌پور، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هشدار داده بود در صورتی که دولت نتواند لایحه اصلاح نظام پولی و بانکی کشور را تا پس از بررسی برنامه پنجم توسعه به مجلس ارائه کند، مجلس به خصوص کمیسیون اقتصادی طرحی را برای اصلاح نظام پولی و بانکی کشور ارائه خواهد کرد.