مقام‌های موسسه بیمه پس‌اندازهای آمریکا روز جمعه از ادامه فعالیت هفت بانک دیگر در ایالت ایلینویز جلوگیری کردند تا تعداد بانک‌های ورشکسته آمریکا در سال ۲۰۱۰ به ۵۷ مورد و از سال ۲۰۰۷ تاکنون به ۲۲۵ برسد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه بیمه پس‌اندازهای آمریکا کنترل چهار بانک در شیکاگو به نام‌های نیو سنچری بانک با ۶/۴۸۵ میلیون دلار دارایی، سیتیزن بانک کمپانی با ۳/۷۷ میلیون دلار دارایی، برودوی بانک با ۲/۱ میلیارد دلار دارایی و لینکلن پارک سیوینگ بانک با ۹/۱۹۹ میلیون دلار دارایی را در اختیار گرفته است.

موسسه بیمه پس‌اندازهای آمریکا همچنین کنترل آمکور بانک راکفورد با ۸/۳ میلیارد دلار دارایی و پوتون بانک و تراست کمپانی با ۲/۱۳۰ میلیون دلار دارایی و وتلند بانک با ۲/۴۳۷ میلیون دلار دارایی را در اختیار گرفته است.

پیش‌بینی می‌شود ورشکستگی برودوی بانک بیش از ۳/۳۹۴ میلیون دلار زیان به موسسه بیمه پس‌اندازهای آمریکا وارد خواهد کرد. ورشکستگی آمکور بانک نیز ۳/۲۲۰ میلیون دلار زیان، نیوسنچری بانک ۳/۱۲۵ میلیون دلار، سیتیزن بانک کمپانی ۹/۲۰ میلیون دلار، لینکلن پارک ۴/۴۸ میلیون دلار، پوتون بانک ۷/۳۱ میلیون دلار و وتلند بانک نیز ۱۳۳ میلیون دلار زیان بر موسسه بیمه پس‌اندازهای آمریکا وارد خواهد کرد.

بیش از ۱۴۰ بانک آمریکایی در سال ۲۰۰۹ ورشکست شدند که این رقم از سال ۱۹۹۲ میلادی بی‌سابقه است. این مساله بیش از ۳۰ میلیارد دلار زیان به موسسه بیمه پس‌اندازها وارد کرده است. طی سال ۲۰۰۸ نیز ۲۵ بانک و در سال ۲۰۰۷ نیز تنها سه بانک در آمریکا ورشکست شدند.

شیلا بیر، رییس موسسه بیمه پس‌اندازهای آمریکا تاکید کرد، تعداد بانک‌های ورشکسته آمریکا امسال بیش از سال ۲۰۰۹ خواهد بود. تعداد بانک‌های در معرض خطر ورشکستگی طی سه ماه چهارم ۲۰۰۹ در فهرست منتشر شده از سوی موسسه بیمه پس‌اندازهای آمریکا به بیش از ۷۰۲ مورد رسیده است. این رقم طی سه ماه سوم ۲۰۰۹ به ۵۵۲ مورد رسیده بود.

موسسه بیمه پس‌اندازهای آمریکا پیش‌بینی کرد ورشکستگی بانک‌های این کشور تا چهار سال آینده بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به این موسسه زیان وارد خواهد کرد.