دبیر مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها با اشاره به رشد قابل توجه تسهیلات خرید مسکن بانک‌های خصوصی برای کارکنان‌ خود گفت: وام مسکن کارمندان بانک‌های دولتی تغییری نکرده است. به گزارش فارس، ابراهیم حکیم فعال، دبیر مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تولد ۸۶ سالگی بانک سپه،‌ تولد این بانک را به عنوان نخستین بانک ایرانی در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۰۴، تولد سیستم بانکی دانست و اظهار داشت: در روزهای اخیر مهم‌ترین خبری که بانک‌ها و رسانه‌ها را درگیر خود کرده،‌ رفتن آقای بهمنی از بانک مرکزی و آمدن آقای جهرمی به این بانک است.

وی محمود بهمنی را به عنوان مهره‌ای تلقی کرد که آرامش اقتصادی را به جامعه و بانک‌ها برگرداند و افزود: اولین اقدام تاثیر گذار رییس کل بانک مرکزی آوردن آرامش اقتصادی به حساب می‌آید که البته آقای بهمنی در دومین گام با ساماندهی موسسات مالی و اعتباری توانست نظم خاصی را به بازار پولی برگرداند.

دبیر مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها کاهش نرخ تورم را از دیگر اقدامات مطلوب و تاثیرگذار رییس کل بانک مرکزی دانست و گفت: کاهش نرخ تورم از ۴/۲۵ درصد به ۴/۱۰ درصد کار آسانی نیست و این امر جزو یکی دیگر از اقدامات مهم بهمنی به حساب می‌آید.

حکیم فعال با بیان اینکه بهمنی با برنامه‌های خود به راحتی توانست «نقدینگی» را کنترل کند، ادامه داد: افزایش حقوق کارمندان بانک‌ها یکی از مواردی بود که تا اوایل دی ماه سال گذشته بی‌نتیجه مانده بود، ولی با وجود اینکه این مساله به آقای رییس کل مربوط نمی‌شد، ایشان با پیگیری‌های خود این مهم را به سرانجام رساندند. وی تاکید کرد: بهمنی از جمله افرادی به حساب می‌آید که به امور بانکداری کاملا آگاه است و به همین دلیل توانست با برنامه‌های خود آرامش را به اقتصاد برگرداند.

به گفته دبیر مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها، بهمنی در هیچ یک از مسائل مهم اقتصادی به صورت احساسی برخورد نمی‌کند، بلکه با استفاده از تجربه خود بهترین راه‌کار را برای حل آن مساله برمی‌گزیند.

وام مسکن کارمندان بانک‌های دولتی تغییری نکرده است

حکیم فعال در ادامه با اشاره به نامه محمدرضا طالبی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها خطاب به محمودرضا خاوری، رییس این شورا و مدیرعامل بانک ملی مبنی بر شرایط تسهیلات خرید مسکن در بانک‌های خصوصی تصریح کرد: تسهیلات خرید مسکن در بانک‌های خصوصی ۸۴ برابر حقوق و مزایا حداکثر ۸۰ میلیون تومان مصوب شده است.

وی افزود: طبق مصوبه مذکور سقف تسهیلات خرید مسکن در بانک کارآفرین معادل ۷۰ میلیون تومان مصوب شده است.

دبیر مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها ادامه داد: در بانک‌های ملت، صادرات و تجارت سقف تسهیلات خرید مسکن برای کارکنان این بانک‌ها ۷۰ برابر حقوق و مزایا و حداقل ۳۰ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان مصوب شده است.

وی تاکید کرد: بانک تجارت برای کارمندان خود معادل ۱۰۰ میلیون ریال جعاله نیز در نظر گرفته است.

قوانین بانک‌ها در چارچوب قانون خدمات کشوری گنجانده می‌شود

حکیم فعال با اشاره به وضعیت بانک‌ها در قانون خدمات کشوری‌ اظهار داشت: شبکه بانکی باید قوانین خاص خود را داشته باشد؛ چراکه در برخی از قوانین بانک‌ها مشکلاتی وجود دارد که مانع از اجرای قانون خدمات کشوری در این شبکه می‌شود.

دبیر مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها اضافه کرد: سعی می‌شود آیین‌نامه جدیدی برای قوانین بانکی در چارچوب قانون خدمات کشوری گنجانده شود.