گروه بازار پول- گردهمایی مدیران بانک اقتصادنوین و کارکنان شعب منطقه سه شهرستان‌های این بانک برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، احمد طاهری مدیرعامل این بانک در این مراسم گفت: بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران از حسن شهرت در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی برخوردار است که این موضوع وظیفه همه کارکنان بانک را دشوار می‌کند.

وی با اشاره به کسب موفقیت‌های بانک در سال گذشته افزود: در همین راستا بانک موفق شد در سال گذشته به موفقیت‌های چشمگیر داخلی و بین‌المللی دست یابد که کسب این عناوین نشان‌دهنده عملکرد مناسب این بانک است.

وی اظهار داشت: بانک اقتصادنوین در سال گذشته موفق شد برای دومین سال پیاپی جایزه معتبر یورومانی را کسب کند، همچنین بانک برای سومین سال پیاپی از سوی نشریه معتبر بنکر به عنوان بانک سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد. در عرصه داخلی نیز بانک اقتصادنوین به عنوان شرکت پیشرو معرفی شد، ضمن اینکه در رتبه‌بندی یکصد شرکت برتر که توسط سازمان مدیریت صنعتی اعلام می‌شود، بانک توانست رتبه ۲۵ را در میان تمام شرکت‌های کشور کسب کند.

طاهری در ادامه به رتبه‌بندی بانک اقتصادنوین توسط یک موسسه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی موسسه رتبه‌بندی Capital Intelligence بانک اقتصادنوین رتبه قابل قبول را کسب کرده است که این رتبه در عرصه‌های بین‌المللی بسیار تاثیرگذار است.وی افزود: بانک اقتصادنوین تنها بانک کشور است که توانسته به این موفقیت دست یابد.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه به روند کاهش مطالبات معوق در این بانک اشاره کرد و گفت: بانک اقتصادنوین با درک صحیح فضای اقتصادی کشور و همچنین توجه به نیازها و مشکلات مشتریان خود توانست میزان مطالبات معوق بانک را کاهش دهد که این روند در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.طاهری گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات را در پایان سال‌جاری ۱۰ درصد اعلام کرده است که بانک اقتصادنوین ۸ درصد را هدف خود تعیین کرده است.

در این مراسم دکتر حسین کثیری، رییس اداره بازرسی و حسابرسی داخلی این بانک نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت حسابرسی داخلی گفت: حسابرسی داخلی فعالیتی اطمینان بخش است که موجب بهبود عملیات و ارزش‌افزایی سازمان می‌شود، ضمن اینکه این روش در نهایت به پیاده‌سازی اصل حاکمیت شرکتی منجر خواهد شد.وی گفت: نگرش به حسابرسی در بانک اقتصادنوین بر مبنای پیشگیری است که در نهایت به پیاده‌سازی نظم منجر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل داخلی تاکید کرد: کنترل داخلی مانع بی‌نظمی است که توسط کمیته بال نیز مورد تاکید قرار گرفته است. بروز سوء‌استفاده در بانک‌ها حاصل ضعف در کنترل داخلی است؛ چرا که اگر این روش برقرار باشد این فرصت برای افراد سودجو فراهم نمی‌شود.

دکتر کثیری افزود: برای اولین بار در نظام بانکی کمیته کنترل داخلی در بانک اقتصادنوین تشکیل شده است که این کمیته وظیفه پرستاری و نظارت بر عملکرد شعب این بانک را برعهده دارد و مدیران ارشد بانک اقتصادنوین عضو این کمیته هستند.

وی در ادامه به اهمیت احراز هویت مشتریان بانک اشاره کرد و گفت: چنانچه احراز هویت مشتریان به دقت انجام شود، ضریب سوء استفاده مشتریان به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد؛ چرا که اکثر کلاهبرداران شبکه بانکی با هویت جعلی نسبت به دریافت خدمات و افتتاح حساب اقدام می‌کنند.

فریده ذوالفقاری، مدیر امور بین‌الملل بانک اقتصادنوین نیز در این گردهمایی از رشد قابل توجه اعتبارات اسنادی در بانک اقتصادنوین خبر داد و گفت: حجم اعتبارات اسنادی بانک اقتصادنوین در بین بانک‌های خصوصی بسیار قابل توجه است و اقتصادنوین با اختلاف فاحشی در مقام نخست قرار دارد. بانک اقتصادنوین در سال گذشته ۶/۱ میلیارد دلار اعتبارات اسنادی گشایش کرده است که این رقم در میان سایر بانک‌های خصوصی حداکثر ۷۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: بانک اقتصادنوین در عملیات اعتبارات اسنادی در شبکه بانکی در رتبه دوم قرار دارد که مقام نخست به یک بانک تخصصی اختصاص دارد.

ذوالفقاری در ادامه به اهمیت ارائه خدمات ارزی در شعب شهرستان‌های بانک اشاره کرد و گفت: در همین راستا تاسیس واحدهای ارزی در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها در دستور کار قرار گرفته که واحد ارزی شهرستان شیراز افتتاح شده و به زودی واحد ارزی در شهر مشهد نیز راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر امور بین‌الملل بانک اقتصادنوین ابراز امیدواری کرد با گسترش واحدهای ارزی در شهرستان‌ها حجم عملیات ارزی در بانک اقتصادنوین در سال ۸۹ از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار شود.ریحانی سرپرست منطقه سه استان‌های بانک اقتصادنوین نیز در این مراسم در تشریح جزئیات شعب فعال در این منطقه گفت: در منطقه سه استان‌ها شامل استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سمنان ۱۶ شعبه فعالند که حدود ۱۵۰ کارمند در این شعب به مشتریان خدمات بانکی ارائه می کنند.