گروه بازار پول- مرحله دوم انتشار اوراق مشارکت ارزی شرکت نفت و گاز پارس ویژه سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور از روز دوشنبه۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری در بانک ملت شروع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی‌ بانک ملت، در این مرحله هم ۲۵۰ میلیون یورو اوراق مشارکت ارزی به متقاضیان عرضه خواهد شد.

بانک ملت با هدف توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸میدان گازی پارس جنوبی، انتشار یک میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی را در چهار مرحله در دستور کار قرار داده است که مرحله دوم آن از روز دوشنبه هفته جاری و به مدت ۱۰ روز آغاز خواهد شد. بر اساس این گزارش، اوراق مشارکت ارزی مذکور در قطعات۰۰۰/۱ ، ۰۰۰/۵، ۰۰۰/۱۰، ۰۰۰/۵۰ و ۰۰۰/۱۰۰ یورویی از سوی بانک ملت عرضه می‌شود که این اوراق، سه ساله و تاریخ انقضای آن ۱۱/۰۳/۲۰۱۳ میلادی خواهد بود.

نرخ سود این اوراق در سررسید ۸ درصد به صورت علی‌الحساب و معاف از مالیات است و سود آن در مقاطع ۶ ماهه پرداخت خواهد شد. در عین حال در صورتی که اوراق مشارکت ارزی در کمتر از یک سال بازخرید شود، نرخ سود آن ۵/۵ درصد، چنانچه پس از یک سال و تا دو سال بازخرید شود نرخ سود ۶ درصد و در صورتی که پس از دو سال و تا پیش از پایان سال سوم بازخرید شود نرخ سود آن ۷ درصد در نظر گرفته خواهد شد.

بر این اساس، بانک ملت به عنوان شخص ثالث به پشتوانه وثایق دریافتی از ناشر و ضمانتنامه شرکت ملی نفت ایران، اصل و سود اوراق مشارکت ارزی را در سررسید نهایی و سررسید کوپن‌ها پرداخت خواهد کرد.

در عین حال، بانک ملت آمادگی دارد تا اوراق مذکور را به صورت امانی با یک در ۱۰ هزار کارمزد نزد خود نگهداری کند.