رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی هر گونه نگرانی در مورد آمادگی نداشتن بانک‌ها برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را بی‌اساس دانست و گفت: سیستم بانکی در حال حاضر برای واریز یارانه‌های نقدی به حساب مردم آمادگی کامل دارد.

محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با خبرگزاری «فارس» در مورد آمادگی سیستم بانکی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: شبکه بانکی در زمانی که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در حد یک طرح در مجلس بود آمادگی لازم را داشت و هم‌اکنون نیز می‌تواند با قوت این وظیفه را انجام دهد.

مدیرعامل بانک ملی هرگونه اظهار‌نظر در مورد ضعف سیستم بانکی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را غیرکارشناسی دانست و اظهار داشت: کسانی که از عدم آمادگی نظام بانکی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌گویند، کارشناس نیستند و باید دلایل خود را برای این نظرات ارائه دهند.

به گفته رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی، در حال حاضر بانک‌ها هرگونه‌ آمادگی لازم را برای اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها دارند.

تعیین میزان یارانه‌ها به عهده وزارت رفاه است

وی تاکید کرد: بانک‌ها ارائه اطلاعات حساب‌های مردم را به دولت به بعد از زمانی موکول کردند که مردم فرم‌های مربوط را توسط وزارت رفاه تکمیل کنند و این وزارتخانه اطلاعات مربوط را به بانک‌ها بدهند.

رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی در پاسخ به برخی نظرات در مورد خروج سپرده‌ها از بانک‌ها با ارائه اطلاعات حساب‌های مردم به دولت گفت: هرگز این نظرات پایه اصولی ندارد و این امر غیرممکن است؛ چرا که بانک‌ها فقط واریز یارانه‌ها را به عهده دارند و قرار نیست مانده حساب‌ها را به دولت اعلام کنند.

مدیرعامل بانک ملی تاکید کرد: هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و کسانی که این نظرات را ارائه می‌دهند از اصول بانکداری بی‌اطلاع هستند.

رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی تاکید کرد: تمامی بانک‌ها برای واریز یارانه‌های نقدی به حساب‌های بانکی آماده هستند و مقرر شده که ابتدا وزارت رفاه متقاضیان را شناسایی و میزان یارانه نقدی را به سیستم بانکی اعلام کند.