اختصاص یک میلیارد دلار برای تامین سرمایه واحدهای تولیدی

گروه بازار پول -حرکت در جهت اجرای طرح آمایش، محور فعالیت‌های بانک در سال‌جاری است. محمدرضاپیشرو، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در اولین گردهمایی سراسری مدیران شبکه بانک صنعت و معدن گفت: «در سال‌جاری نیز، همان‌طور که وزیر صنایع و معادن و مسوولان کشور تاکید کرده اند حرکت در مسیر اجرای طرح آمایش محور فعالیت این بانک خواهد بود».

به گزارش روابط عمومی، در این گردهمایی که با حضور صادقی قائم مقام، معاونین، مدیران ستادی و روسای شعب در مجموعه فرهنگی - آموزشی دارآباد برگزار شد، مدیرعامل بانک افزود: « طرح آمایش بیش از آن که به سود صنعتگران باشد، فرصتی برای بانک بود تا بتواند توانایی‌ها و قابلیت‌های خود را به جامعه نشان دهد».

وی برگزاری آغاز سال جدید با حضور مقام معظم رهبری در یکی از واحدهای تولیدی را نشان‌دهنده محوریت بخش صنعت در اقتصاد کشور توصیف کرد و بیان داشت: « امسال باید با حرکت جهشی و شتابان کار را در این بخش دنبال کرده و شانه به شانه مسوولان نظام برای تحقق اهدافی که در این بخش داریم، حرکت کنیم».

پیشرو در ادامه سخنان خود به ارائه رهنمودهای مهمی برای سال‌جاری پرداخته و بیان داشت: « برای ما اخلاق نخستین اولویت برای ارزیابی همکاران بوده و مسائل فنی و تخصصی در درجات بعدی اهمیت قرار دارند».

مدیرعامل بانک با اشاره به اختصاص یک میلیارد دلار منابعی که اواخر سال گذشته در اختیار بانک قرارگرفته، تاکید کرد که این مبلغ باید با توجه به در نظر گرفتن پشتوانه‌های لازم، به منظور تامین سرمایه درگردش و خرید تجهیزات واحدهای تولیدی هزینه شود.

وی تصریح کرد: «شعب بانک باید سیستمی را طراحی کنند که با تکیه بر آن نامه‌های ارجاعی از سوی معاونت مربوطه یا واحدهای ستادی بی‌جواب نماند».پیشرو ادامه داد: «براساس طرحی که توسط وزارت صنایع و معادن به اجرا درآمده، در صورتی که در هریک از واحدهای زیرمجموعه این وزارت پاسخ به نامه ارجاعی بیش از ۱۰ روز به طول بیانجامد، تاخیر یاد شده به صورت خودکار به هیات تخلفات گزارش خواهد گردید».

مدیرعامل در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت پوشش مناسب کارکنان گفت: «همه اموال واحدهای ستادی و شعب باید به صورت سیستمی ثبت شده و در هر لحظه قابل دسترسی باشد».

پیشرو در بخش دیگری از بیانات خود در مورد همکاری روسای شعب با سازمان‌های هراستان گفت: «باید در خصوص مشتریانی که بالاترین میزان مطالبات را دارند، با سازمان‌هایی مثل استانداری‌ها، صنایع استان و اداره اطلاعات مکاتبه کرده و از آنان برای وصول مطالبات یاد شده یاری بجویند».وی از روسای شعب خواست که از همه ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کرده و اموری را که به آنها تفویض شده به ستاد بانک ارجاع نکنند.

مدیرعامل بانک افزود: «فضای شعبه باید فضای خدمت باشد و مشتری باید احساس کند که ما خادم اوهستیم، این امر اولین معیار ارزیابی ما از روسا و کارکنان شعب بانک به شمار می‌رود».

پیشرو نظارت برکارکنان را حائز اهمیت دانسته و همکاری با دستگاه‌های نظارتی را برای اطمینان از سلامت امور و فعالیت‌های جاری از وظایف روسا و کارشناسان شعب یاد شده توصیف کرد.وی گفت: «بانک صنعت و معدن به عنوان تنها بانک تخصصی بخش صنعت همچون مشاوری دلسوز در کنار تولید و تولید کننده ایستاده است».