مدیرعامل صندوق مهر رضا (ع) از افزایش سرمایه این صندوق به ۶۵۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و گفت: اگر چه پیشنهاد دولت در لایحه بودجه برای سرمایه صندوق ۴۵۰ میلیارد تومان بود، اما در قانون بودجه این رقم افزایش یافت.

محمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این صندوق طی سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کرده است، گفت: این رقم به ۱۱۲ هزار پرونده برای ایجاد ۱۳۰ هزار شغل پرداخت شد.

او همچنین نحوه نظارت بر چگونگی هزینه کرد تسهیلات اشتغالزایی را بسیار جدی خواند و افزود: از زمان پرداخت تسهیلات تا به ثمر رسیدن نهایی آن که حداکثر یک سال در طرح‌های کشاورزی است، سه بار بر نحوه اجرای آنها نظارت می‌شود.

او ادامه داد: نظارت بر نحوه اجرای طرح توسط کارشناسان بخش خصوصی انجام می‌شود و در نهایت گزارش‌های رسیده از سوی آنها توسط کارشناسان صندوق کنترل نهایی می‌شود، بنابراین امکان انحراف در این طرح‌ها حداقل ممکن است. کریمی همچنین به ایجاد نمایندگی‌ صندوق مهر رضا (ع) در ۱۸ استان اشاره و خاطرنشان کرد: در ۱۲ استان دیگر در حال تجهیز دفاتر هستیم تا امکان ارتباط ساده‌تر مردم با صندوق فراهم شود.

مدیرعامل صندوق مهر رضا (ع) با بیان اینکه این صندوق در حال مذاکره با یکی از بانک‌ها برای استقرار پرسنل آنها در دفاتر استانی است، گفت: به دلیل اینکه صندوق مهر رضا (ع) تجربه بانکداری ندارد، تصمیم بر این است که از ظرفیت بانکی دیگران استفاده شود.