شاخص بهای تولیدکننده در کشور در بهمن ماه سال گذشته به عدد ۴/۱۸۷ رسید که نسبت به ماه مشابه سال ۸۷ برابر با ۳/۸ درصد و نسب به ماه قبل از آن ۹/۰ درصد، افزایش یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از مدیریت کل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های اصلی قیمت‌ها از جمله شاخص‌های اقتصادی هستند که برای ارزیابی تغییر در سطح عمومی در مقاطع مختلف تولید و توزیع کالاها و خدمات، محاسبه و منتشر می‌شوند.

گروه‌های اصلی تولیدکننده شامل کشاورزی، شکار و جنگلداری، ماهیگیری، صنعت، هتل و رستوران، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، آموزش، بهداشت و مددکاری اجتماعی و سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی هستند. براساس این گزارش، همه گروه‌ها دارای رشد، نسبت به ماه قبل(دی ماه سال ۸۸) و ماه مشابه سال گذشته (بهمن ماه سال ۸۷) بودند. گروه کشاورزی، شکار، جنگلداری و ماهیگیری نسبت به ماه قبل ۳/۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته برابر با ۷/۵ درصد رشد داشت.

گروه صنعت نسبت به ماه قبل ۱/۱ و نسبت به ماه مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشت. همچنین بخش خدمات نسبت به ماه قبل ۲/۰ و نسبت به مدت مشابه سال ۸۷ برابر با ۹/۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیشترین رشد مربوط به گروه بهداشت و مددکاری اجتماعی است که نسبت به مدت مشابه سال ۸۷ برابر با ۸/۲۲ درصد بود. براساس این گزارش، سال پایه در این بررسی سال ۱۳۸۳ است.