با تغییر و تحولاتی که در حوزه‌ نفت و اقتصاد اروپا به وجود آمده است، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در بازارهای داخلی روند صعودی را طی کند. محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر به ایسنا گفت: هفته گذشته در حالی که بحران هوایی اروپا در شاخص‌ها و نرخ برابری یورو تاثیرگذار شد و این مساله اقتصاد اروپا را زیر سوال برد، اکثر شاخص‌ها و برابری‌ها کاهش پیدا کرد. این درحالی بود که ذخایر نفتی آمریکا هم کاهش یافته بود و این موضوع عاملی برای افزایش قیمت نفت شد.

وی ادامه داد: در پی بروز بحران اقتصادی یونان از سویی دیگر مقرر شد تا در صورتی که صندوق بین‌المللی پول موافقت کند، کشور آلمان وامی در اختیار یونان قرار بدهد تا این وام اقتصاد یونان را سر و سامان بدهد که این مساله به تقویت قیمت یورو و تضعیف نرخ دلار منجر شد و به دنبال آن افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی تا هر اونس ۱۱۵۸ دلار اتفاق افتاد.

کشتی آرای افزود: این مقدار نسبت به هفته گذشته ۲۱ دلار افزایش قیمت را نشان می‌دهد. رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی و افزایش نرخ ارز در بازار ارز آزاد، قیمت‌ها شتاب بیشتری داشته است در حالی که این روزها به دلیل رکود فصلی، تقاضا برای خرید طلا و سکه در حداقل میزان خود قرار دارد و قیمت طلا از بازارهای جهانی تبعیت می‌کند. کشتی‌ آرای در عین حال پیش‌بینی کرد با تغییر و تحولاتی که در حوزه‌ نفت و اقتصاد اروپا به وجود آمده است، قیمت طلا در بازارهای داخلی روند صعودی را طی کند؛ زیرا به باور بیشتر کارشناسان، سرمایه‌گذار خارجی روی قیمت طلا سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد کرد، بنابراین قیمت طلا به تدریج و در هفته‌های آتی روند صعودی را طی خواهد کرد.