مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، رقم مطالبات معوق این بانک درسال ۸۸ را نسبت به یک سال قبل از آن پنج درصد اعلام کرد و گفت: جهت‌گیری کاهش مانده مطالبات معوق در سال جاری ۱۰ درصد پیش بینی شده است. «کوروش پرویزیان» روز یکشنبه در گفت‌وگو با «ایرنا»، با بیان اینکه تمرکز اصلی بانک توسعه صادرات ایران در سال گذشته کاهش هزینه‌های تامین مالی صادرکننده‌ها بوده، افزود: علاوه بر تداوم کاهش هزینه‌ها ارائه تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی نیز جزو برنامه‌های این بانک در سال‌جاری خواهد بود.

پرویزیان، جهت‌گیری درسال ۸۹ را به سمت رشد متوسط تسهیلات عنوان کرد و افزود: نرخ سود تسهیلات از متوسط ۲۵ درصد هم در عمل بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه مانده تسهیلات پوشش تامین مالی صادرکنندگان ازرقم ۹ درصد در سال ۸۵ به ۱۵ درصد رسیده، تصریح کرد: «تلاش داریم تا تامین مالی را به بخش‌های مختلف صادراتی کشور گسترش دهیم.»

به گفته وی، عملکرد سال۸۸ مانده تسهیلات در سال‌جاری ۳۰ هزار میلیارد ریال است که نسبت به یک سال قبل از آن رشد ۵۰ درصدی داشته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران رقم مانده تسهیلات در عملکرد سال ۸۷ را ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

وی در ادامه تامین مالی خوشه‌های صادرات گرا را از برنامه‌های سال‌جاری بانک توسعه صادرات ایران عنوان کرد و افزود: این بخش بیش از گذشته مورد حمایت قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران سپس به تفاهمنامه امضا شده با انجمن صادرکنندگان نرم‌افزار در خصوص صادرات نرم‌افزار با فناوری بالا (های تک) پرداخت و گفت: در این خصوص باید حرکت‌های بیشتری صورت گیرد.

وی همچنین درباره دیگر برنامه‌های بانک توسعه صادرات ایران در سال ۸۹ گفت: انتشار اوراق مشارکت ارزی، تخصیص منابع بیشتر به فعالیت‌های جدید، اختصاص تسهیلات برای کسب و کارهای کوچک و متوسط و تمرکز بر این تسهیلات برای بانک‌های مختلف از جمله برنامه‌های این بانک در سال‌جاری خواهد بود.