حذف کارمزد دستگاه‌های کارتخوان بانک پارسیان

گروه بازار‌پول - کارمزد دستگاه‌های کارتخوان بانک پارسیان از اول اردیبهشت ماه امسال حذف می شود.

عبدالمجید پورسعید، مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: از اول اردیبهشت ماه پذیرندگان دستگاه‌های کارتخوان بانک پارسیان از پرداخت کارمزد معاف هستند. وی با تاکید بر اینکه بانک پارسیان دارای ۱۶۰هزار دستگاه کارتخوان است، افزود: براساس دستور‌العمل بانک مرکزی اخذ کارمزد از مشتریان در تراکنش‌ها بین نیم تا یک درصد و حداکثر آن نیز یک هزارو ۵۰۰ تومان است که در اکثر بانک‌های کشور نیز اخذ این کارمزد لغو شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به هزینه‌ها، کارمزد دستگاه‌های کارتخوان لغو شده است، گفت: این کار به خاطر گردش مالی است. هر بانکی می‌خواهد تا پول بیشتر در دستش باقی بماند و از بانک خارج نشود. بنابراین حذف کارمزد برای تشویق بیشتر مشتریان به استفاده از دستگاه‌های بانک پارسیان است.

وی افزود: بر اساس آمار بهمن ماه سال گذشته بانک مرکزی تعداد تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان بانک پارسیان، ۵۲ میلیون تراکنش بوده که این تعداد در اسفند ماه به ۶۰ میلیون تراکنش افزایش یافته است.

وی ادامه داد:۴۰ درصد از تراکنش‌ها در تهران و۶۰ درصد در شهرستان‌ها بوده است.

پورسعید گفت: بانک پارسیان قصد دارد در سال جاری ۵۰ هزار دستگاه کارتخوان جدید را نصب کند.

وی حذف کارمزد را با هدف رضایتمندی بیشتر دارندگان دستگاه کارتخوان پارسیان و اقدامات عملی برای توسعه تجارت الکترونیک و خدمات بانکداری الکترونیک عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان تصریح کرد: ‌این شرکت وابسته به بانک پارسیان با ایجاد ۳۳ نمایندگی فعال در مراکز استان‌ها (بیش از ۵۲۰ شهر) بیش از ۳۰ درصد سهم تراکنش‌ها را در شبکه بانکی کشور به خود اختصاص داده است.

پورسعید گفت: این شرکت برای ترغیب و تشویق دارندگان دستگاه کارتخوان، برنامه‌های تشویقی مناسبی مانند جشنواره‌های مختلف خرید برای دارندگان کارت و دستگاه کارتخوان پارسیان برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: در گزارش سازمان مدیریت صنعتی برای معرفی یکصد شرکت برتر، بانک پارسیان رتبه نخست را در بین بانک‌های کشور دارا بود.