یک اقتصاددان گفت: اجرای هدفمندی یارانه‌ها تورم‌زا است و گرچه با پرداخت یارانه‌ها می‌توان قدرت خرید را ثابت نگه‌داشت، ولی افزایش نرخ تورم اجتناب‌ناپذیر است. آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: پیش‌بینی کردن نرخ تورم ناشی از ایجاد ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، با مطالعه سطحی و متغیرهای محدود، بسیار ناشیانه است، چرا که تعیین چنین نرخی نیازمند مطالعه دقیق، داشتن مدل اقتصادی کامل متناسب با ویژگی‌های ایران، با قابلیت‌های به روز کردن و با برخورداری از اطلاعات صحیح و واقعی است. وی افزود: از دیگر نکاتی که در این مدل باید تعبیه شود، سیاست‌هایی است که دولت قصد اتخاذ آنها را دارد. نتایج حاصل از چنین مدلی با دقت مذکور، ما را در نهایت به یک اطمینان ۸۰ تا ۹۰ درصد می‌رساند.

این اقتصاددان گفت: قطعا هرگونه اشتباهی در هر مرحله از ارزیابی یادشده، انحراف در نتایج و سیاستگذاری‌ها را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به نرخ اعلام شده از سوی بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم گفت: بانک مرکزی برای روشن شدن ذهن افکار عمومی ‌و کارشناسان اقتصادی بهتر است مدل اقتصادی خود را ارائه کند.

بغزیان گفت: ویژگی مدل‌سازی چنین است که هر عددی که مدنظر باشد از آن قابل استخراج است، ولی مدل صحیح مدلی است که نتایج حاصل از آن، نتایج واقعی باشد.

وی افزود: با این دید،‌ مدل بانک مرکزی می‌تواند درست باشد و همچنین مدل وزارت اقتصادی در خصوص عدم افزایش نرخ تورم به جز نرخ سالانه و همچنین نظر مرکز پ‍ژوهش‌های مجلس، قابل محک و بررسی است.