تعداد کارت‌های الکترونیک شبکه بانکی از 83 میلیون قطعه گذشت

تعداد کارت‌های الکترونیک صادره از سوی شبکه بانکی تا پایان بهمن ماه سال ۸۸ از مرز ۸۳ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۱۲ قطعه گذشت که از این تعداد ۶۵ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۶۶۳ قطعه معادل ۴/۷۸ درصد کل کارت‌های الکترونیک را کارت‌های برداشت شامل می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، همچنین تعداد کارت‌های اعتباری صادر شده از سوی شبکه بانکی تا پایان بهمن به عدد ۴۱۵ هزار و ۸۸۹ قطعه معادل نیم درصد کل کارت‌های صادره شبکه بانکی رسید. در همین حال تعداد کارت‌های خرید/هدیه صادره بانکی نیز از مرز ۱۷ میلیون و ۵۵۷ هزارو ۸۶۱ قطعه گذشت که این تعداد در واقع معادل ۱/۲۱ درصد کل کارت‌های صادره شبکه بانکی است. کارت پول‌های الکترونیک نیز از مرز ۱۲ هزار و ۱۹۹ قطعه گذشت که این تعداد معادل ۰۱/۰ درصد کل کارت‌های صادره است. بنابر این گزارش در بخش کارت برداشت، بانک ملی با ۱۲ میلیون و ۵۲۷ هزار کارت سپس صادرات با ۱۰ میلیون و ۳۸۸ هزار قطعه و بانک سپه با ۹ میلیون و ۵۵ هزار قطعه بیشترین کارت برداشت را صادر کرده‌اند.

در بخش کارت اعتباری، بانک پارسیان با صدور ۲۳۷ هزار کارت، صادرات با ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ و سامان با ۱۶ هزار و ۳۰۰ کارت بیشترین کارت‌های اعتباری را صادر کرده‌اند.

در بخش کارت هدیه نیز بانک ملت با ۷ میلیون و ۱۲۹ هزار، بانک پارسیان ۴ میلیون و ۶۴۴ هزار کارت و صادرات با یک‌میلیون و ۵۴۵ هزار کارت بیشترین کارت‌های هدیه را صادر کرده‌اند. در بخش کارت پول الکترونیک نیز بانک سامان با ۷ هزار و ۴۳۸، بانک صادرات با دو هزار و ۷۹۲ و صنعت و معدن یک هزار و ۹۷۰ قطعه بیشترین کارت پول الکترونیک را صادر کرده‌اند.

۱۶ هزار و ۴۵۸ خودپرداز

همچنین تعداد خودپردازهای نصب شده در شعب بانک‌ها یا مراکز فروشگاهی و دانشگاهی از مرز ۱۶ هزار و ۴۵۸ دستگاه گذشت که نسبت به ماه قبل از خود ۶/۱ درصد رشد نشان می‌دهد. در دی ماه تعداد خودپردازها به عدد ۱۶ هزار و ۱۹۶ دستگاه رسید. همچنین تعداد کارت برداشت به ازای هر خودپرداز در شبکه به ۳ هزار و ۹۷۰ قطعه رسید. بنابراین گزارش، تعداد کل کارت‌های صادره در بهمن ماه سال ۸۸ نسبت به ماه قبل از خود معادل ۲ درصد افزایش یافته است. تعداد کارت‌های صادره در دی ماه ۸۱ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۷۷۳ کارت بود. تعداد پایانه‌های فروش نیز به عدد یک میلیون و ۹۶ هزار و ۳۶۳ دستگاه رسید که در مقایسه با ماه قبل از خود ۸/۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. تعداد پایانه‌های فروش در دی ماه به یک میلیون و ۷۷ هزار و ۲۴۵ دستگاه رسیده بود.