مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: بسته سیاستی - حمایتی بخش‌هایی دارد که برای خدمت به تولید به شکل انبساطی عمل می‌کند؛ یعنی مکانیزم‌هایی است که امکان بیشتری برای حمایت از تولید فراهم می‌کند، اما همزمان سیاست‌های کنترلی در این بسته دیده شده تا نقدینگی اضافی به جامعه تزریق نشود.

کوروش پرویزیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به لحاظ افزایش هزینه تولید، صادرکنندگان به مشکل بر می‌خورند آیا تسهیلاتی از سوی بانک توسعه صادرات در راستای اجرای این طرح برنامه‌ریزی شده است، گفت: همزمان با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، کار بزرگ کاهش قیمت تمام شده در وزارت بازرگانی اجرا می‌شود.

وی افزود: در سیاست‌های پولی کشور تسهیلات حمایتی کمافی‌السابق برای بخش صادرات وجود دارد و در بحث باز توزیع یارانه‌ها حمایت از صادرات نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: نگرانی عمده و سنگینی از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها برای صادرکنندگان نداریم و فکر نمی‌کنیم چالش بزرگی داشته باشیم.

وی افزود: پیش‌بینی شده است تا تدابیر ویژه‌ای برای حمایت از صادرکنندگان صورت گیرد، لذا با توجه به تدابیر مجلس و دولت برای اجرای تدریجی این قانون و اعدادی که امروز وجود دارد، مشکلی برای صادرکنندگان به وجود نمی‌آید.

پرویزیان در پاسخ به این سوال که بانک توسعه صادرات برای سال جدید برنامه‌‌ تازه‌ای ندارد؟ اظهار داشت: ما برنامه خاصی برای کاهش هزینه تامین مالی صادرکنندگان در دستور کار داریم و حتما آن را ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در پاسخ به این سوال که رییس اتاق ایران اعلام کرده امسال سیاست‌های پولی انبساطی خواهد بود، اظهار داشت: استنباط من چیز دیگری است.

بسته سیاستی - حمایتی بخش‌هایی دارد که نسبت به تولید به شکل انبساطی عمل می‌کند، یعنی مکانیزم‌هایی است که امکان بیشتری برای حمایت از تولید فراهم می‌کند، اما همزمان سیاست‌های کنترلی در این بسته دیده شده تا نقدینگی اضافی در جامعه تزریق نشود. وی افزود: بحث‌ حمایت از تولید در بسته سیاستی خوب دیده شده است و این به معنای انبساطی بودن سیاست پولی

نیست.