گروه بازار پول- باحضور وزیر مسکن و شهرسازی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌های کشور و اعضای هیات مدیره و مدیران امور بانک مسکن، مراسم تودیع حسن کاری، مدیر عامل سابق و معارفه قدرت‌ا... ‌شریفی، مدیر عامل جدید بانک مسکن برگزارشد. به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، در این مراسم علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی طی سخنانی از عملکرد مطلوب حسن کاری، مدیرعامل سابق بانک مسکن در طول خدمت در این بانک قدردانی کرد.

نیکزاد با اشاره به عملکرد دولت در بخش طرح مسکن مهر گفت: درحال حاضر مشکلی در بخش مسکن مهر وجود ندارد. شمس‌الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز طی سخنانی مسکن را نیاز و صنعت برشمرد و گفت: این دو خصلت مسکن باعث شده است تا به آن به عنوان مقوله‌ای توسعه‌ای و تخصصی نگاه کنیم.

وی بانک مسکن را بانکی توسعه‌ای و تخصصی در بخش مسکن قلمداد کرد و تاکید کرد: باید از طرح‌های توسعه‌‌ای مسکن حمایت و از ابزارهای مالی جدید برای توسعه و گسترش بخش مسکن استفاده گردد. محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز با مثبت ارزیابی کردن عملکرد بانک مسکن از تلاش کاری در طول حضور در بانک مسکن قدردانی کرد.

وی بانک مسکن را بانکی پیشقدم در پذیرش طرح‌های دولت به‌خصوص در بخش مسکن عنوان کرد. بهمنی ۵/۲۸ درصد از سبد اقتصادی کشور را در بخش مسکن عنوان و تاکید کرد: چنانچه بخش مسکن تحت کنترل باشد می‌توانیم تورم را تحت کنترل خود درآوریم. رییس کل بانک مرکزی با اشاره به میزان کم مطالبات معوق بانک مسکن در سیستم بانکی کشور، بخش مسکن را از بخش‌هایی دانست که کمترین ریسک را در معوق شدن مطالبات دارد.

حسن کاری، مدیر عامل سابق بانک مسکن نیز موفقیت بانک را حاصل تلاش کارکنان بانک مسکن برشمرد و با اشاره به میزان منابع و مصارف بانک، شرایط بانک مسکن را در حال حاضر مطلوب عنوان کرد.

قدرت ا... شریفی، مدیر عامل جدید بانک مسکن نیز طی سخنانی مطالبی را در خصوص ضرورت و اهمیت مسکن در جامعه و نقش بانک مسکن در تامین این نیاز ضروری مردم بیان کرد و برنامه‌های پیش روی بانک مسکن در زمینه‌ رونق و گسترش فعالیت‌های بخش مسکن را تشریح کرد.

شایان ذکر است، قدرت ا... شریفی که به‌عنوان مدیرعامل و رییس هیات مدیره بانک مسکن منصوب شد، پیش از این نایب رییس هیات‌مدیره بانک صادرات بود. وی همچنین ریاست هیات مدیره و مدیر عامل بانک صادرات در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، عضو هیات مدیره بانک صادرات و... را نیز در کارنامه کاری خود دارد.