رییس کل بانک مرکزی از امکان تغییر بخش‌هایی از بسته سیاستی - نظارتی بانک مرکزی با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد. «محمود بهمنی» در گفت‌وگو با ایرنا، ‌افزود: بانک مرکزی در صورتی که هدفمندکردن یارانه‌ها در اجرای بسته سیاستی- نظارتی با مانعی برخورد کند، بلافاصله گزارشی به شورای پول و اعتبار که هر سه‌شنبه تشکیل می‌شود، ارائه خواهد کرد تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی با بیان آنکه ‌بانک مرکزی در ابتدا در بسته سیاستی - نظارتی تغییر سه ماهه را دیده بود، ‌گفت:‌ بعد از بررسی‌ها متوجه شدیم این امر ثبات بسته را تنها منوط به سه ماه می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد:‌ این در حالی است که شورای پول و اعتبار، امکان تغییر و اصلاح آن را در هر لحظه دارد و این امر حق بانک مرکزی است.

وی با اشاره به سناریوهای تدوین شده برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، ‌گفت:‌ بانک مرکزی در صورت اجرای هر کدام از این سناریوها می‌تواند آثار آن را بررسی و نسبت به کاهش تبعات آن اقدام کند. وی با رد ایجاد تورم با نرخ بالا در پی اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها، گفت: ساختار هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و این امر می‌تواند در تعیین نرخ تورم آن موثر باشد. وی ادامه داد: بحث اقتصادی با علوم رفتاری و انسانی رابطه دارد و بهترین نظریه‌های اقتصادی نیز نمی‌تواند نتیجه‌ای با درجه اطمینان بالا را حاصل کند. به گفته بهمنی،‌ علوم انسانی همانند علوم محض در همه جای دنیا یک جواب ندارد و ارزش‌ها در نتیجه، تغییراتی را ایجاد می‌کند. وی اظهار داشت: اگر هدفمند کردن یارانه‌ها تورم بالایی ایجاد کند، این امر منجر به کاهش تقاضا و قدرت خرید می‌شود که نتیجه آن نیز افت قیمت‌ها است. به گفته رییس کل بانک مرکزی، کشش تقاضا در کشور و قدرت خرید به میزانی نیست که تورم زیاد در کشور محقق شود، زیرا تورم دارای عوامل متعددی نظیر توان خرید،‌ قیمت تمام شده و نقدینگی است. بهمنی در پایان تورم نقطه به نقطه کشور را ۴/۱۰ درصد اعلام کرد و افزود:‌ میانگین تورم و تورم نقطه به نقطه در یک مقطع باید به یکدیگر نزدیک و با یکدیگر تلاقی کنند.