رییس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اهمیت نقش کلیدی سیستم بانکی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: نظام بانکی تنها سازمانی است که می‌‌تواند توزیع درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها را ساماندهی و سیستماتیک کند. یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با فارس، شریان حیاتی اقتصاد کشور را در دست نظام بانکی دانست و اظهار کرد: شریان ارتباطات مالی به عهده نظام بانکی است و اگر این نظام مشکلی داشته باشد تمام اقتصاد دچار مشکل خواهد شد.

وی در مورد نقش سیستم بانکی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، افزود: نظام بانکی باید بتواند در حین اجرای قانون هدفمندی پول‌ها را با دقت جمع و بین مردم باز توزیع کند.

این کارشناس بانکی جمع‌آوری پول‌ها توسط بانک‌ها را چندان مشکل ندانست و تصریح کرد: باز توزیع درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به خاطر توزیع ۵۰ درصدی بین دهک‌ها باید با دقت همراه باشد.

وی اضافه کرد: نظام بانکی حتما باید بتواند با توجه به گستردگی موضوع مذکور که عمدتا در مناطق محروم قرار دارد، وجوه دریافتی را به اقصی نقاط کشور از جمله روستاها و شهرها برساند. آل اسحاق تصریح کرد: نظام بانکی تنها سازمانی است که می‌‌تواند توزیع درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها را سیستماتیک نماید.

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: بحث کلی‌تر در هضم نقدینگی و نوع ضوابطی که جمع‌آوری و مصرف می‌‌شوند است؛ چرا که اگر درآمد فرضا ۲۰ هزار میلیارد تومانی مدیریت و کنترل نشود می‌تواند آثار نامطلوبی به دنبال داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی ضمن اشاره به اینکه نحوه برخورد با درآمد هدفمندی یارانه‌ها حتما در اقتصاد نقش عمده‌ای دارد، خاطرنشان کرد: باید دقیقا مشخص شود که نظام بانکی از طریق بانک‌های دولتی یا خصوصی قرار است یارانه‌ها را پرداخت نماید.

وی اضافه کرد: نظام بانکی نقش کلیدی در اجرای قانون دارد و اگر آمادگی این مسوولیت را نداشته باشد بر مشکلات می‌افزاید.

آل اسحاق تاکید کرد: شبکه بانکی باید بتواند در دورافتاده‌ترین روستاها و شهرها، همکاری‌های لازم را انجام دهد به دلیل اینکه در تجهیز و توزیع و استفاده از منابع نقش موثری دارد.