گروه بازار پول- مدیرعامل و رییس هیات مدیره بانک صادرات ایران ضمن تشریح عملکرد سال گذشته، اهداف و چشم‌اندازهای برنامه تدوینی پنج ساله بانک صادرات را تبیین کرد و گفت: در راستای توسعه اقتصادی کشور، اولویت بانک صادرات حمایت همه جانبه از طرح‌های ملی، عمرانی و تولیدی است. به گزارش روابط‌ عمومی ‌بانک صادرات ایران، «سید محمد جهرمی» در گردهمایی سراسری مدیران این بانک، که اعضای هیات مدیره، معاونان مدیرعامل و سایر مدیران این بانک نیز حضور داشتند، بر لزوم پیگیری اصولی و علمی‌امور تاکید کرد.

وی یادآور شد: دستیابی به اهداف بدون برنامه‌ریزی امکانپذیر نیست از این رو برنامه عملکرد پنج ساله بانک با همکاری استادان،‌ متخصصان و مدیران با تجربه طراحی و از ابتدای سال جدید به مرحله اجرا در آمده است.

جهرمی‌افزود: با رصد و نظارت بی‌وقفه عملکرد واحدهای مختلف، ‌تلاش خواهیم کرد کارنامه عملکردی مناسب و منطبق با برنامه‌ها ارائه کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران، مشتریان را مهم‌ترین دارایی سازمانی خواند و افزود: رضایتمندی مشتریان از بانک در عملکرد‌ها تبلور دارد و مکانیزم‌های تشویقی و آموزشی مناسبی جهت ارتقای رفتار کارکنان و رضایت مشتریان از بانک به کار گرفته شده است.

وی همچنین از برات کارت تضمینی به عنوان یک خدمت جدید بانک صادرات در سال جدید نام برد و گفت: تاکید بر ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری در ارائه محصولات نوین، هدفی است که در سال جاری با جدیت دنبال خواهد شد.

جهرمی‌که در شورای پول و اعتبار نیز عضویت دارد بانک را به عنوان رکن توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: در راستای توسعه اقتصادی کشور، ‌اولویت بانک صادرات حمایت گسترده از طرح‌های ملی و عمرانی است.

جهرمی‌با اشاره به اینکه مدیریت بهینه نقدینگی می‌تواند علاوه بر حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، موجبات کاهش تورم و شکوفایی کشور را در برداشته باشد،‌ افزود: فعالان اقتصادی که درعرصه تولید، اشتغال، سازندگی و صادرات کالا و محصولات به فعالیت مشغول هستند باید از حمایت بانک صادرات اطمینان داشته باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۸۹ به نام همت مضاعف و کار مضاعف، خاطرنشان ساخت: طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب، باید در سال جدید تلاش دو چندان سرلوحه فعالیت‌های کارکنان بانک در زمینه‌های تجهیز منابع، ‌تخصیص مصارف و وصول مطالبات قرار گیرد.