رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور با پیش‌بینی اینکه احتمال رشد یک درصدی قیمت طلا و سکه بازهم وجود دارد، گفت: به‌رغم اینکه قیمت طلا و سکه در بازار افزایش داشته است، اما.... به دلیل نبود تقاضا هنوز سکه از قیمت معمول خود دو هزار تومان پایین‌تر است. محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با فارس افزود: تحولات اقتصادی در حوزه یورو و پیشنهاد کمک ۶۱ میلیارد دلاری به یونان از سوی اتحادیه اروپا، باعث شده تا ارزش یورو در برابر دلار تقویت شود.

وی ادامه داد: تقویت یورو در برابر دلار باعث شده تا تحولات چشمگیری در بورس‌های آسیا و آمریکا رخ دهد.

کشتی‌آرای گفت: سرمایه‌گذاری برای خرید طلا نیز این روزها افزایش قابل‌ملاحظه‌ای یافته است، بنابراین این مسائل دست به دست هم داده‌اند تا قیمت طلا در بازارهای جهانی و به تبع آن در بازار داخلی تقویت شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور افزود: قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی افزایش یافته است، اما موضوعی که جالب است این است که قیمت سکه در حال حاضر از قیمت معمول خود دو هزار تومان پایین‌تر است. به گفته وی، در روز پنج‌شنبه در بازار قیمت ربع‌سکه بهار آزادی ۷۰ هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۲۷۶هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۲۸۷ هزار تومان بود. هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۱۲۲ هزار و۲۵۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار (بدون اجرت ساخت)

۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.