لیلا اکبرپور- یک منبع آگاه در خصوص واگذاری سهام ترجیحی به نمایندگان بیمه پس از درج خبر «لغو واگذاری ۵ درصد سهام بیمه آسیا به سایر مدیران» از قول معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: اعطای سهام ترجیحی به نمایندگان صنعت بیمه یکی از مصوبات یکصد و پنجاه و دومین جلسه هیات واگذاری مورخ ۱۷بهمن سال ۸۸ است که وزیر امور اقتصادی و دارایی طی نامه‌ای به مجلس، وزارت دادگستری، وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ابلاغ کرده است.

او در خصوص گفته‌های مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر تصمیم هیات واگذاری بر لغو واگذاری ۵ درصد سهام بیمه آسیا به سایر مدیران متذکر شد: یکصد و پنجاه و دومین جلسه هیات واگذاری ۹ و ۳۰ دقیقه صبح شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۸۸ در محل دفتر وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزارشد که پس از بحث و بررسی موارد ذیل تصویب شد.

وی ادامه داد: بند ۴ این مصوبه موضوع نامه انجمن شرکت‌های نمایندگی خدمات صنعت بیمه در خصوص واگذاری ۵ درصد سهام شرکت‌های بیمه به نمایندگان و مدیران واجد شرایط پس از بررسی مقررشد: ۵ درصد از سهام به نرخ تابلو در تاریخ ۱۷/۱۱/۸۸ و همچنین براساس ماده ۸ آیین نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی به صورت ۲۰ درصد نقدی و مابقی با پرداخت ۳ ساله واگذارشود.

این منبع آگاه یادآور شد: مدیران بیمه آسیا پیش از این در قالب کارکنان شرکت مشمول سهام ترجیحی بودند و سهام تشویقی مصوبه یاد شده در خصوص نمایندگان بیمه آسیا می‌باشد.

یادآور می‌شود: اوایل اسفند سال ۸۸ سایت سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: ۵ درصد از سهام بیمه آسیا به عنوان اولین سهام ترجیحی به مدیران متخصص و کارآمد از سوی سازمان خصوصی‌سازی واگذار می‌شود.

این واگذاری به مدیران باتجربه، متخصص و کارآمد (اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل) که حداقل ۲ سال تجربه مدیریت در امور بیمه‌ای داشته باشند، صورت می‌گیرد.