رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی با اشاره به شفاف‌سازی و شناسایی مطالبات بانک با تهیه و نصب نرم‌افزارهایی، گفت: از این طریق نسبت به وصول مطالبات معوق اقداماتی صورت گرفته است. محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد تحریم‌های بانکی گفت: گرچه تحریم‌ها بر عملکرد بانک ملی در بخش‌های ریالی و ارزی بی‌تاثیر نبوده، اما این بانک بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بر مشکلات ناشی از این امر فائق شده است. مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به توان مالی بانک و انجام تعهدات بین‌المللی، مبادلات بین بانکی و مراودات با بانک مرکزی اظهار داشت: بانک با یک انضباط مالی و برنامه‌ریزی در جهت مدیریت منابع و مصارف اقدام کرده است. وی در خصوص مطالبات معوق و سررسید گذشته بانک ملی گفت: شفاف‌سازی و شناسایی مطالبات بانک با تهیه و نصب نرم‌افزارهایی عملیاتی شد و از این طریق نسبت به وصول آنها اقداماتی صورت گرفت. خاوری با بیان اینکه مطالبات معوق در گذشته نیز وجود داشت، اما شناسایی نشده بود و مربوط به دوره فعلی نیست، وصول مطالبات را باعث استحکام مالی بیشتر بانک و افزایش اعتماد سپرده‌گذاران دانست.

وی با اشاره به دارایی‌های ۵۹۰ هزار میلیارد ریالی این بانک در پایان نیمه اول سال گذشته، بانک ملی را بزرگ‌ترین بانک اسلامی عنوان و بیان کرد: جذب سپرده‌های بلندمدت باعث افزایش ثبات در بانک‌ها می‌شود که در بانک ملی چنین بوده است.

رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی، همچنین افزایش حجم دارایی‌های بانک‌ها، رشد با ثبات میزان دارایی‌ها با توجه به افزایش سپرده‌های بلندمدت و با ثبات‌تر شدن منابع سپرده‌ای را باعث ثبات ساختار مالی بانک‌ها عنوان کرد.