مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) از پرداخت ۱۰۰ درصدی اعتبارات اشتغالزایی این صندوق در سال‌جاری به صورت قرض‌الحسنه به متقاضیان خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد کریمی بر لزوم همت مضاعف برای خدمت‌رسانی مضاعف به جوانان تاکید کرد.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) اظهار داشت: این صندوق به عنوان یکی از مهم‌ترین موسسات دولتی که وظیفه حمایت از جوانان در حوزه اشتغال را به عهده دارد، در سال جدید با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال ۸۹ به عنوان سال «همت مضاعف و کار مضاعف»، باید با همت و کار بیشتر زمینه را برای خدمت‌رسانی گسترده همراه با عدالت محوری برای جوانان ایران اسلامی مهیا کند.

وی ضمن تشکر از تعامل ویژه نمایندگان مجلس در خصوص تخصیص اعتبار مناسب نسبت به سال گذشته برای صندوق افزود: با تعامل و همکاری نمایندگان مردم در مجلس اعتبار در نظر گرفته شده برای صندوق در سال‌جاری با افزایش بسیار مناسبی مواجه شد که با همت و تلاش مضاعف کارکنان صندوق، تمامی این اعتبار جهت حمایت از اشتغال جوانان به صورت صد در صد قرض‌الحسنه در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت. وی با تاکید بر جدیت بیشتر در خصوص وصول مطالبات معوقه ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از منابع مهم تامین اعتبار صندوق استفاده از مطالبات تسهیلات پرداختی است، لذا وصول این مطالبات باید با جدیت بیشتری پیگیری شود تا با استفاده از این منابع تعداد بیشتری از جوانان جویای کار تحت پوشش حمایتی این صندوق قرار گیرند.

این مقام مسوول در صندوق مهر رضا بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم صندوق در سال‌جاری پیگیری و اجرای کامل مفاد تفاهم‌نامه‌های منعقده صندوق با بانک‌های دولتی است که اجرای این مفاد می‌تواند کمک قابل توجهی به تامین منابع صندوق داشته باشد. کریمی گفت: با توجه به جامعه هدف در برنامه‌های صندوق که جوانان دارای مهارت جویای کار است، در سال‌جاری باید با کار مضاعف بستر مناسب را برای تکریم هرچه بهتر متقاضیان فراهم کرد؛ به نحوی که پاسخگویی به مراجعین حضوری و مکاتبات متقاضیان در کمترین زمان ممکن به نتیجه نهایی برسد.