سهامیان مقدم از پیگیری‌های بیمه ایران برای کسب مجوز تاسیس شرکت بیمه عمر خبر داد. جواد سهامیان مقدم، مدیرعامل شرکت بیمه ایران در گفت‌وگو با موج از تاسیس شرکت بیمه عمر اختصاصی در سال آینده خبر داد.

وی با تاکید بر تاسیس شرکت بیمه عمر در کشور اظهار داشت: نزدیک به ۶۰ درصد پرتفوی کشورهای اروپایی به بیمه‌های اشخاص و عمر اختصاص یافته است، اما تنها ۶ درصد پرتفوی ما مختص بیمه‌های زندگی است.

مدیر عامل بیمه ایران با بیان این که «صنعت بیمه در این نیازسنجی حرکت انجام نداده است»، گفت: باید با نیازسنجی صحیح به دنبال تامین نیازهای مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی باشیم.

وی گفت: هم‌اکنون پیگیری کسب مجوزهای لازم از بیمه مرکزی برای تاسیس شرکت بیمه عمر هستیم تا این حرکت مثبت در کشور نهادینه شود.

لازم به ذکر است، شرکت بیمه عمر یکی از سودآورترین شرکت‌های بیمه‌ای محسوب می شود به طوری که سهم ۳/۵۸ درصدی را در جهان، سهم ۷۴ درصدی را در قاره آسیا به خود اختصاص داده است.

تشکیل بانک اطلاعاتی حوادث رانندگی

شرکت سهامی بیمه ایران بانک اطلاعاتی حوادث رانندگی منجر به خسارات جانی اعم از فوت، نقص عضو و جرح را در این شرکت راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، این بانک اطلاعاتی فهرست کامل تمامی حوادث رانندگی درون و برون‌شهری را در سراسر کشور شامل می‌شود.

بیمه ایران برای تکمیل این بانک اطلاعاتی ضمن بررسی و استخراج پرونده‌های داخلی شرکت‌ از اطلاعات مسوولان انتظامی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، مراکز درمانی، پزشکی قانونی، راهداری، پایانه‌های مسافربری، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و اطلاعات و اخبار مندرج در رسانه‌های جمعی و گروهی نیز استفاده خواهد کرد. مدیریت بیمه خودرو بیمه ایران از این بانک اطلاعاتی در تشکیل و رسیدگی به پرونده‌های خسارت جانی، پرداخت سریع‌تر غرامت به زیان‌دیدگان، هماهنگی‌ موثرتر با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و احراز مقصران و زیاندیدگان بهره‌برداری خواهد کرد. علاوه بر این، با راه‌اندازی این سامانه از تاخیرات احتمالی پرداخت‌ها به زیان‌دیدگان جلوگیری به عمل خواهد آمد.