جریمه 767 میلیون تومانی شبکه بانکی

بانک مرکزی پس از گزارش عملکرد دی ماه، سوئیچ کارت بانک‌ها را اعلام نکرد و با تاخیر گزارش بهمن را با ۵/۷ درصد تراکنش ناموفق از کل تراکنش‌ها منتشر کرد. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در بهمن ماه گذشته شبکه بانکی ۱۰۹ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۲۷۷ تراکنش انجام داده که از این میزان معادل ۱۰۱ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۲۲ تراکنش معادل ۵/۹۲ درصد کل تراکنش‌ها موفق و ۸ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۲۵۵ تراکنش معادل ۵/۷ درصد تراکنش‌ها ناموفق انجام شده است.

بنابراین گزارش، شبکه بانکی در بهمن ماه بابت هر تراکنش ناموفق انجام شده در مجموع ۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ ریال جریمه پرداخت کرده که در نتیجه بابت هر تراکنش ناموفق معادل ۹۳۲ ریال جریمه متحمل شده است.

از آنجا که آمار تراکنش‌های دی ماه منتشر نشده مقایسه بهمن ماه با آذرماه نشان می‌دهد که تعداد کل تراکنش‌های انجام شده ۱۳ درصد افزایش یافته است.

تعداد تراکنش‌های ناموفق نیز ۴۴ درصد افزایش یافته است. در آذر ماه نسبت تراکنش‌های ناموفق به کل ۶/۴ درصد بوده که در بهمن ماه به ۷/۷ درصد افزایش یافته است. در همین حال تراکنش‌های موفق نیز ۱۱ درصد رشد داشته است.

همچنین درآمد بانک مرکزی از محل جریمه‌ها در آذرماه ۴۸۳ میلیون تومان بود که در بهمن ماه این رقم به ۷۶۷ میلیون تومان معادل ۵۸ درصد افزایش یافته است.

بنابراین گزارش، بانک مرکزی در پاییز امسال بالغ بر یک میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان از محل تراکنش‌های ناموفق بانکی درآمد داشته که با احتساب بهمن ماه این رقم ۸/۱ میلیارد تومان خواهد شد. به عبارت دیگر می‌توان با معیار قرار دادن درآمد چهار ماهه مذکور پیش‌بینی کرد که بانک مرکزی از محل تراکنش‌های ناموفق حدود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال درآمد داشته باشد.

تراکنش بانک‌ها

بنابراین گزارش، در ماه مذکور در بانک اقتصاد نوین تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های بانک معادل ۹/۳ درصد بود که بابت این تراکنش‌ها ۳۱ میلیون ریال جریمه شد.

در بانک پارسیان تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های بانک پارسیان معادل ۴/۷ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۵/۲۳۶ میلیون ریال جریمه شد.

در پست‌بانک تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های پست بانک معادل ۶/۱۳ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۱۳۱ میلیون ریال جریمه شد.

در بانک تجارت تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۹/۹ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۳/۷۹۰ میلیون ریال جریمه شد.

در بانک توسعه صادرات تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۱/۱ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۹۶ هزار ریال جریمه شد.

در بانک رفاه تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۲/۲ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۴۷ میلیون ریال جریمه شد.

در بانک سامان تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۷/۴ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۳/۳۳ میلیون ریال جریمه شد.

در بانک سپه تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۶/۹ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۰۶/۱ میلیارد ریال جریمه شد.

در بانک سرمایه تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۶/۴ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۷/۹ میلیون ریال جریمه شد.

در بانک سینا تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۶/۳ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۱/۱۲ میلیون ریال جریمه شد.

در بانک صادرات تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۷/۴ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۸/۳۶۶ میلیون ریال جریمه شد.

در بانک صنعت و معدن تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۶/۱ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۵۷۸ هزار ریال جریمه شد.

در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۶/۴ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۷/۲ میلیون ریال جریمه شد.

در بانک کارآفرین تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۲۲ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۱۰۷ میلیون ریال ریال جریمه شد.

در بانک کشاورزی تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۳/۴ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۲۳۶ میلیون ریال جریمه شد.

در بانک مسکن تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۹/۱۵ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۴۲۵ میلیون ریال جریمه شد.

در بانک ملت تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۶/۱۷ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۰۷/۳ میلیارد ریال جریمه شد.

در بانک ملی تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۶/۴ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۷/۹۸۶ میلیون ریال جریمه شد.

در مالی اعتباری توسعه تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۵/۱ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۱۲۵ هزار ریال جریمه شد.

در مالی اعتباری شهر تعداد تراکنش‌های ناموفق نسبت به کل تراکنش‌های انجام شده توسط خودپرداز‌های این بانک معادل ۱۲ درصد بود که بابت این تراکنش‌های ناموفق ۶۶ هزار ریال جریمه شد.