تمهیدات بیمه‌ها برای مسافرت‌های نوروزی

لیلا اکبرپور

ارائه خدمات با خدمات پس از فروش در صنعت بیمه، دیگر از سطح یک ایده بنگاهی به خواسته اجتماعی تبدیل شده است.

نحوه سرویس‌دهی سریع ،آسان و ارزان بحثی است که همواره مورد توجه خریداران انواع بیمه‌نامه‌ها قراردارد و بیمه‌گذاران از بیمه‌گران خود این انتظار را دارند که در روزهای سخت و لحظات خاص در کنار آنان باشند.

شرکت‌های بیمه نیز در مقابل این انتظار برنامه‌های ویژه‌ای را برای روزهای شلوغ آخر سال و تعطیلات نوروزی تدارک دیده‌اند که در ادامه به صورت اجمالی به آن اشاره می‌شود.

مسافران نوروزی بیمه‌نامه را فراموش نکنند

مسافران نوروزی بیمه‌نامه را فراموش نکنند؛ در سفرهای نوروزی همراه داشتن بیمه‌نامه و مجوز معاینه فنی خودرو الزامی‌است.

این گفته سردار اسکندر مؤمنی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی است. از آنجا که طبق آمار قابل اتکا هنوز تعداد قابل ملاحظه‌ای از خودروها فاقد پوشش‌های بیمه‌ای هستند، این گفته سردار یعنی سفر نوروزی بدون بیمه‌نامه امکان‌پذیر نیست.

بیمه ایران:

پرداخت خسارت سیار- خدمات حوادث نوروزی

سیاوش سعیدیان، معاون فنی بیمه ایران در خصوص نحوه سرویس‌دهی این شرکت در روزهای پایان سال و تعطیلات نوروز ۸۹ گفت: تمامی‌شعب صدور و پرداخت خسارت بیمه ایران از ۲۸ اسفند ۸۸ تا ۱۲ فروردین ۸۹ از ۸ صبح تا ۱۴ آماده پاسخگویی به مراجعین هستند.

او افزود: در راستای رفاه حال مشتریان بر اساس پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده و هماهنگی با راهنمایی و رانندگی کشور طرح پرداخت خسارت سیار و فوری در محل حادثه در تمام روزهای تعطیل حتی اولین روز سال ۸۹ اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بیمه ایران از سال ۸۶ با استفاده از اتومبیل‌های سیار و کارشناسان خسارت و محاسب و ارزیاب خود در نقاط مختلف شهر مستقر شده و بلافاصله پس از بروز حادثه در محل حادثه حاضر و در صورت تکمیل بودن مدارک بیمه و گواهینامه طرفین حادثه خسارت را در محل بررسی و پرداخت می‌نماید.

این عضو هیات‌مدیره بیمه ایران همچنین از ابلاغ نامه‌ای به مدیریت اشخاص این شرکت خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح خدمات درمان تکمیلی بیمه ایران آمادگی سرویس‌دهی در ایام تعطیل را دارد.

بیمه آسیا:

خدمات اتومبیل-درمان تکمیلی

اسماعیل مهمانی، عضو هیات مدیره بیمه آسیا نیز در این خصوص گفت: تمامی ‌شعب و واحدهای پرداخت خسارت بیمه آسیا در ایام تعطیلات نوروزی به استثنای روز اول سال آماده پاسخگویی به مراجعین هستند.

او افزود: همچنین در بخش بیمه‌های درمانی نیز مدیریت اشخاص بیمه آسیا در روزهای تعطیل نوروز برنامه کشیک دارد.

بیمه پارسیان:

پرداخت تمامی ‌خسارات قبل از آغاز سال ۸۹

اصغر عنایت، رییس کمیته فنی بیمه پارسیان در خصوص تمهیدات این شرکت در روزهای پایانی سال گفت: از آنجا که سقف اختیارات شعب شهرستان‌ها محدود است بیمه پارسیان برای پرداخت خسارت زیان‌دیدگان قبل از آغاز سال نو اکیپ‌هایی را به شهرستان‌ها اعزام و چک خسارات را پرداخت می‌کنند.

او افزود: با اعزام گروه‌های کارشناسی به اقصی نقاط کشور از ارسال پرونده‌های خسارت به تهران یا احتمال سفر زیان دیدگان به پایتخت جلوگیری شده و زمان رسیدگی به پرونده‌های خسارت به حداقل می‌رسد.

عنایت ادامه داد: در طول سال نیز گروه یاد‌شده در سفرهای دوره‌ای به شهرستان‌ها ضمن آموزش کارکنان شعب آنان پرونده‌های خسارت را بررسی و مقدمات پرداخت سریع خسارات را فراهم می‌کنند.وی گفت: ضمن آنکه شعب و واحدهای پرداخت خسارت بیمه پارسیان در تهران و شهرهای توریست‌پذیر مانند مشهد، خوزستان، اصفهان، شیراز، تبریز و... در ایام نوروز به استثنای اولین روز سال آماده پاسخگویی به مراجعین هستند.

بیمه دانا:

بیمه‌نامه بدنه ۱۵روزه

باختری مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه دانا از ارائه بیمه نامه بدنه ۱۵روزه خبر داد.

به گفته او بیمه دانا برای ایام تعطیلی نوروز و سفرهای نوروزی بیمه‌نامه بدنه ۱۵ روزه با قیمتی بسیار مناسب صادر می‌کند.

باختری با بیان اینکه بیمه نامه ۱۵روزه بدنه توسط تمامی‌ نمایندگان و شعب بیمه دانا صادر می‌شود، افزود: برای خودرویی با قیمت ۱۰میلیون تومان و پوشش ۱۵ روزه هزینه بیمه‌نامه فوق تنها ۱۵ هزارتومان است و خطر حادثه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: این طرح از ۱۵ اسفند ۸۸ آغاز و تا پایان ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه دانا با اشاره به اینکه این بیمه‌نامه برای خودروهای ساخت ۱۳۸۰ (۲۰۰۰میلادی ) به بعد قابل صدور می‌شود، افزود: بیمه‌گذاران انواع بیمه‌های دانا می‌توانند از تخفیفات و تسهیلات مناسب بیمه‌های اتومبیل بهره‌مند شوند.

بیمه البرز:

آمادگی شعبه تخصصی پرداخت خسارت

نصرت‌الله محمدی مدیر روابط عمومی‌ بیمه البرز نیز در خصوص نحوه سرویس‌دهی این شرکت در تعطیلات نوروزی ۸۹ گفت: تمامی ‌شعب و واحدهای پرداخت خسارت بیمه البرز در تهران و شهرستان‌ها در ایام نوروز بازهستند.او همچنین به سرویس‌دهی شعبه تخصصی پرداخت خسارت بیمه البرز واقع در خیابان خرمشهر تهران در ایام تعطیلات اشاره کرد و گفت: سایر شعب تهران مانند دماوند، نمونه، پونک و نعمت‌آباد نیز آماده پاسخگویی به مراجعین هستند.

بیمه ملت:

مرکزپیام- صدور-پرداخت خسارت

مهندس طالب، مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ملت با اشاره به کشیک واحدهای ثابت پرداخت خسارت این شرکت در ایام نوروزی به استقرار واحدهای پرداخت خسارت سیار بیمه ملت در شهرهای توریستی اشاره کرد و گفت: زیان‌دیدگانی که باید از بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه بیمه ملت استفاده کنند می‌توانند طی تماسی با مرکز پیام بیمه ملت به شماره ۸۵۳۳۳ از سرویس‌دهی واحدهای خسارت بیمه ملت بهره‌مند شوند.او همچنین در خصوص صدور بیمه‌نامه نیز گفت: همین مرکز پیام با گرفتن نشانی متقاضی او را به نزدیک‌ترین واحد صدور فعال در ایام تعطیل معرفی و مقدمات خرید بیمه‌نامه را فراهم می‌کند.