معاون مدیرعامل بانک شهر در یزد گفت: ایجاد بانک شهر یک ضرورت است؛ چرا که ورود این بانک در عرصه بانکداری، سبب ارتقای شبکه بانکداری می‌شود. به گزارش ایسنا، عیسی قهرمانی در مراسم افتتاحیه نخستین شعبه بانک شهر در استان یزد اظهار کرد: بانک شهر که امروز شاهد افتتاح ۷۹ امین شعبه آن در استان یزد هستیم، در سال ۸۱ در قالب تعاونی اعتبار شهر در شهرداری تهران و صرفا به منظور ارائه خدمت به کارکنان شهرداری تهران تاسیس شد و پس از چند سال به چهار شعبه ارتقا ‌پیدا کرد.

وی در ادامه ضمن تشریح روند شکل‌گیری بانک شهر تاکنون تصریح کرد: ایجاد بانک شهر از دیرباز آرزوی مقامات عالی شهرداری بوده است، بنابراین در سال ۸۴ شعب بانک شهر از چهار به ۶۳ شعبه ارتقا یافت و بانک از حالت تعاونی خارج و به بانک تبدیل شد.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده در شهرستان‌های میبد، اردکان، ابرکوه و تفت شعب دیگر بانک شهر را داشته باشیم.

قهرمانی خاطر نشان کرد: اکنون در اکثر مراکز استانها شعبه بانک شهر را افتتاح کردیم و تاسیس شعبه در شهرستانها بستگی به فراهم شدن بسترهای لازم و توجیه‌پذیری ورودی بانک شهر است.

وی در خصوص اهداف بانک گفت:‌ بانک شهر به نمایندگی از هشت کلان شهر که ۵۰ درصد از سهام آن را دارد و با سهام مردم و سازمان بازنشستگی و شهرداری تهران به فعالیت مشغول است، مقرر کرده تمام شهرداری‌ها و مراکز استان‌ها نیز در سهام بانک مشارکت داده شوند.

وی ایجاد این بانک را یک ضرورت خواند و اضافه کرد:‌ با ورود بانک شهر در عرصه بانکداری، رقابت تنگاتنگی را ایجاد می‌کند و نهایتا سبب ارتقای شبکه بانکداری می‌شود. همچنین تاسیس بانک شهر یک نعمت ‌و منفعت است، چرا که منابع مالی پروژه‌های شهری را تامین می‌کند.

وی گفت:‌ می‌دانیم امروز شهرداری‌های کشورمان در آمدهای خود را از کمک‌های دولت، عوارض و عمده آن را از ساخت و سازهای عمرانی در شهر کسب می‌کنند بنابراین بانک شهر درصدد است که برای شهرداری‌ها تامین مالی پروژه‌های شهری را ایجاد کند تا شهرداری‌ها احساس کمبود منابع مالی نکنند.

معاون مدیر عامل بانک شهر یادآور شد: بانک شهر سبب می‌شود منابع مالی استان در استان بماند.