گروه بازار پول -وزیر صنایع و معادن در هفتمین همایش جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی، تقدیرنامه ۲ ستاره تعالی سازمانی بخش خدمات این همایش را به دکتر غلامحسن تقی نتاج، مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر اعطا کرد. به گزارش اداره کل روابط عمومی، علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن در این همایش که در مرکز بین‌المللی همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: در ارزیابی جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی باید شرایط سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی با مدل‌های بومی‌سازی شده سنجیده شود. وی به منظور افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، بر ضرورت اصلاح نظام مصرف و توزیع کالا تاکید کرد. محرابیان افزود: تنها با اصلاح نظام توزیع همراه با نظام مصرف، افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها محقق می‌شود در غیر این صورت برخی از مناسبات غلط واسطه‌گری افزایش قیمت کالا را میسر می‌کند.

وزیر صنایع و معادن یادآور شد: در صورتی که در کنار اصلاح نظام مصرف طرح‌های دیگری اجرا و ساختارها در حوزه صنعت ایجاد شود در آن صورت این قانون موفقیت‌آمیز خواهد بود. محرابیان با اشاره به اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در حوزه صنعت در خصوص برنامه‌های پیشنهاد شده بخش صنعتی، گفت: در بخش صنعت پنج برنامه برای اجرا، همراه با قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مطرح شده است. وی اضافه کرد: برنامه انرژی، مدیریت منابع انسانی، اصلاح نظام توزیع کالا، صادرات و واردات و نظام مالی از جمله پنج برنامه بخش صنعت است که با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در این حوزه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اصلاح نظام صادرات و واردات کشور با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، تصریح کرد: در صورتی که محصولات مناسب کیفی با قدرت رقابت در کشور تولید شود با ورود کالاهای بی‌کیفیت باز مشتری فریب خرید آن را نخواهد خورد.