سقف تسهیلات برای هر ذی‌نفع واحد افزایش یابد

فاطمه بهادری- مدیرعامل بانک تجارت گفت: شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها پیشنهادهایی را برای تدوین بسته پولی و بانکی سال آینده به بانک مرکزی ارسال کرده است. مجید رضا داوری در مراسم معرفی خدمت تجارت کارت همراه با انتقاد نسبت به سقف تعیین شده تسهیلات ارائه شده به هر ذی‌نفع واحد اظهار داشت: وظیفه سیستم بانکی تسهیلات‌دهی است و پیشنهادم این است که بانک مرکزی سقف ارائه تسهیلات به هر ذی‌نفع واحد را به همان درصد قبل برساند تا دست بانک‌ها برای تسهیلات دهی بیشتر باز باشد.

وی در پاسخ به این سوال که کاهش درصد تسهیلات‌دهی برای نظارت بیشتر بر بانک‌ها و در پی افزایش مطالبات معوق ابلاغ شده است، تصریح کرد: در همه نقاط دنیا این رقم بالاتر است.

همچنین وی در پاسخ به این سوال که پس به نظر شما بدهی شرکت‌های خودروساز مشکلی برای شما نیست، افزود: خودروسازان در حال پرداخت بدهی‌شان به بانک‌ها هستند و مشکلی از این بابت ندارند.

وی در عین حال به این سوال که پس چرا بدهی خودروسازان به بانک‌ها با عنوان وام‌های ۱۰ میلیونی برای خودروهای فرسوده به صورت تهاتری تسویه می‌شود، پاسخ داد: در تصویب این طرح همه برنده شدند، هم خودروسازان به جهت فروش خودروهایشان، هم مشتریان با اخذ وام بالاتر و هم بانک‌ها که با دریافت پنج درصد تخفیف از خودروساز و ارائه وام با نرخ ۱۲درصد مطالباتشان را دریافت کردند.

لازم به ذکر است که مجمع فوق‌العاده بانک تجارت برای تعیین هیات مدیره روز ۱۲ اسفند ماه جاری برگزار می‌شود.

شرکت کارگزاری سهام عدالت ۴۰ درصد، دولت ۴۵/۳۹ درصد و آستان قدس رضوی نیز دو درصد از سهام بانک تجارت را در اختیار دارند.

نرخ سود ۱۲ درصدی برای سال ۸۹

مدیر عامل بانک تجارت همچنین در خصوص پیشنهادش برای نرخ سود سال آینده تصریح کرد: اگر شرایط اقتصادی ثابت باقی بماند نرخ‌های سود در حال حاضر مناسب است.

نرخ سود در بسته سال گذشته نیز به صورت ثابت ۱۲ درصد برای بانک‌های دولتی و ۱۳ درصد برای بانک‌های خصوصی تعیین شد.

ارائه تجارت کارت همراه

مدیر عامل بانک تجارت با اعلام خبر ارائه خدمت جدید بانک تجارت با عنوان تجارت کارت همراه اظهار داشت: با قرار دادن قطعه‌ای روی تلفن‌همراه، می‌توان از تلفن‌همراه به جای کارت بانکی استفاده کرد.

وی ادامه داد: مشتریان بانک می‌توانند به جای کارت از تلفن‌همراه خود بر روی دستگاه‌های پایانه فروش در فروشگاه‌ها استفاده کنند.

داوری با اشاره به رویکرد این بانک در توسعه زیرساخت‌های انفورماتیکی خود گفت: بانک تجارت همواره یکی از پیشروترین بانک‌های کشور در ارائه خدمات نوین بانکی بوده و افتخار داریم که به عنوان مبتکر ایجاد شهرک‌های بانکداری الکترونیک در محیط‌های دانشگاهی و ایجاد شعب الکترونیکی ۲۴ ساعته در مکان‌های پرتردد شهرهای مختلف کشور گام‌های بلندی در نهادینه کردن فرهنگ بهره‌گیری مردم از ابزارهای نوین بانکداری الکترونیک برداشته‌ایم.

مدیرعامل بانک تجارت افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر و با آشنایی بیشتر مشتریان بانک با مزایای استفاده از ابزارهای نوین بانکداری نظیر تلفن‌بانک، موبایل‌بانک، اینترنت ‌بانک و خدمات دیگر شاهد کاهش مراجعات حضوری آنان به شعب بانک هستیم و قطعا استقبال بیشتر هموطنان از این خدمات نه تنها بسیاری از مشکلات کلانشهرها خصوصا معضل ترافیک را کاهش خواهد داد، بلکه مسوولان بانک را نیز به ارتقای سطح این‌گونه خدمات در راستای جلب رضایت بیش از پیش مشتریان ترغیب خواهد کرد.

فرهاد دولت‌آبادی، معاون مدیر عامل بانک تجارت در تکمیل صحبت‌های مدیر عامل تصریح کرد: با استفاده از این خدمت مشتریان بانک تجارت می‌توانند با اتصال یک برچسب (TAG) الکترونیک بسیار کوچک به گوشی تلفن‌همراه تمامی پرداخت‌های ‌الکترونیک را صرفا با نزدیک کردن گوشی خود به دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروشگاهی به انجام رسانده و از مانده و گردش حساب کارت خود نیز اطلاع یابند. این روش از فن‌آوری نوینی بهره می‌برد و از عمر آن در جهان هم بیش از سه ماه نمی‌گذرد.

با استفاده از این روش در واقع دیگر نیازی به حمل کارت نیست و تلفن‌همراه می‌تواند با نصب یک برچسب کلیه امور بانکی را انجام بدهد.