پیشنهاد پرداخت سکه به جای عیدی

دنیای اقتصاد- افزایش قیمت در بازار طلای جهانی طی چند روز گذشته، دیروز در بازار تهران انعکاس یافت و قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی با ۷ هزار تومان افزایش قیمت با نرخ ۲۶۶ هزار تومان افزایش یافت. سکه طرح قدیم نیز با ۵ هزار تومان افزایش به نرخ ۲۸۵ هزار تومان عرضه شد.در بازار ارز نیز یورو با ۱۲ تومان و دلار و پوند انگلیس هر یک با یک تومان کاهش به ترتیب با نرخ ۱۳۷۹ تومان، ۱۰۰۹ تومان و ۱۵۹۵ تومان فروخته شدند. خبر

سکه بهار ۷ هزار تومان گران شد

گروه بازار پول- سکه بهار آزادی روز گذشته به دنبال افزایش قیمت جهانی طلا ۷ هزار تومان گران شد.

قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی دیروز با ۷ هزار تومان افزایش قیمت به نرخ ۲۶۶ هزار تومان افزایش یافت. سکه طرح قدیم نیز با ۵ هزار تومان افزایش به نرخ ۲۸۵ هزار تومان عرضه شد .نیم سکه و ربع سکه نیز با ۴ هزار تومان و ۲۵۰۰ تومان رشد قیمت به ترتیب به قیمت ۱۳۴ هزار تومان و ۶۸هزار و ۵۰۰ تومان به مشتریان پیشنهاد شدند. دیروز هر مثقال طلای ۱۷ عیار (بدون اجرت) نیز ۲ هزار تومان گران شد و ۱۱۷ هزار تومان فروخته شد. طلا در بازار‌های جهانی همچنان متاثر از کاهش ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای عمده با رشد قیمت مواجه شد و با بیش از ۱۷ دلار افزایش در ساعت ۱۴ به وقت تهران تا ۱۱۱۵ دلار بالا رفت. قیمت طلا دیروز بین ۵/۱۱۰۵ دلار تا ۸/۱۱۱۷ دلار در نوسان بود.

برابری یورو در مقابل دلار آمریکا دیروز به ۳۶۶۶/۱ رسید که نسبت به روز قبل اندکی افزایش داشته و در مقابل از ارزش دلار آمریکا کاسته است. در بازار ارز داخلی نیز یورو با ۱۲ تومان و دلار و پوند انگلیس هر یک با یک تومان کاهش به ترتیب با به نرخ ۱۳۷۹ تومان، ۱۰۰۹ تومان و ۱۵۹۵ تومان فروخته شدند. در عوض ین ژاپن با ۷ تومان، دلار کانادا با ۲۰ تومان و دلار استرالیا با ۸ تومان افزایش به ترتیب ۱۱۱۰ تومان،۹۷۳ تومان و ۹۰۰ تومان عرضه شدند.

بحران کسری بودجه کشور یونان و اسپانیا همچنان یورو را با ریسک شدید سرمایه‌گذاری مواجه کرده و بیشترین تقاضا فعلا متوجه دلار آمریکا است؛ ضمن اینکه شاخص دلار آمریکا نیز در مقابل ارزهای عمده دچار افت ارزش شده است.