گروه بازار پول- با عضویت بانک اقتصادنوین در سامانه اتاق پایاپای الکترونیکی (پایا) (Automated Clearing House (ACH جابه‌جایی وجوه خرد مشتریان این بانک در شبکه بانکی تسهیل شد. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، پایا سامانه‌ای مکانیزه برای پرداخت‌های خرد بین بانکی است که اکثرا به تعداد کلان پردازش می‌شود. در این سامانه بانک‌های عضو می‌توانند دستور واریز یا دستور برداشت صادر کنند.

سامانه پایا از دو قسمت کاملا مستقل و مجزا (واریز و برداشت مستقیم) تشکیل شده، در این سامانه شماره حساب‌های مشتریان بدهکار یا بستانکار می‌بایست براساس ساختار شماره حساب بانکی ایران (شبا) بین بانک‌ها تبادل شود.

«شبا» یا شماره حساب بانکی ایران (IBAN) به‌منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور تعریف و تبیین شده است و به زودی در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع حساب استفاده می‌شود.

«شبا» مستقل از نظام شماره‌گذاری داخلی هریک از بانک‌ها است، اما در محاسبه آن از شماره‌حساب مربوط به نظام شماره‌گذاری داخلی بانک‌ها استفاده می‌گردد.

مشتریان بانک اقتصادنوین برای آگاهی از شماره شبای مربوط به حساب خود می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت اینترنتی این بانک به آدرس www.enbank.ir یا شعب بانک اقتصادنوین با اعلام شماره سپرده خود شبای متناظر با آن‌را دریافت کنند.