معاون مالی بیمه البرز با اشاره به پیش‌بینی سود بیش از ۹۰ تومانی هر سهم در سال ۸۹ گفت: امیدواریم که مسائل مربوط به پرداخت سود ۴۳۷ ریالی سال ۸۷ هم به طور کامل پرداخت شود.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، سید رسول تاجدار در جمع خبرنگاران در مورد سهم دولت از سود سال ۸۷ بیمه البرز عنوان کرد: با توجه به تاخیر در برگزاری مجمع عمومی تاکنون سود سهم ۴۰ درصدی دولت پرداخت نشده است.

معاون مالی بیمه البرز افزود: از طرف دیوان محاسبات و خزانه‌داری کل کشور نامه‌هایی نوشته شده در مورد پرداخت این سود و بیمه البرز هم استدلال خود را در این زمینه که روش واگذاری در شرکت متکی به سودآوری است ارائه کرده است.

عضو هیات مدیره بیمه البرز خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما دولت سود خود را در قالب فروش سهام این شرکت دریافت کرده است.

به گفته تاجدار، سازمان خصوصی‌سازی مرجع نهایی تصمیم‌گیری درباره سود سهام بیمه البرز در سال ۸۷ است؛ چون سازمان خصوصی‌سازی این سهم را واگذار کرده و از نحوه قیمت‌گذاری مطلع است.

معاون مالی بیمه البرز معتقد است که این سازمان باید نهاد‌هایی مانند دیوان محاسبات و خزانه‌داری کل کشور را در این زمینه توجیه کند و در این زمینه به ریاست این سازمان نامه‌نگاری شده است.

عضو هیات مدیره بیمه البرز تصریح کرد: اگر این موضوع حل نشود، محاسبات سود تغییر می‌کند و به سهامداران سود کمتری پرداخت خواهد شد.

وی درباره کاهش کارمزد نمایندگی‌های این شرکت گفت: این موضوع فقط در رشته ثالث است، پرداخت کارمزد در این رشته سقف دارد و شرکت برای پاسخگویی به سهامداران مجبور است ریسک را کنترل کند.

تاجدار در مورد پیش‌بینی سود آینده افزود: براساس پیش‌بینی‌ها سود هر سهم برای سال ۸۹ بیشتر از ۹۰ تومان خواهد بود.