رییس کل بانک مرکزی ضمن تکذیب شایعه برکناری خود گفت: تمام آرزوهایم این بود که مواردی که از ابتدای تصدی در بانک مرکزی مطرح کرده‌ بودم، محقق شود و هم‌اکنون این اتفاق افتاده است. به گزارش فارس، محمود بهمنی در حاشیه همایش ساماندهی و اعطای مجوز به تعاونی‌‌های اعتباری در جمع خبرنگاران در واکنش به برخی شایعات مبنی بر برکناری وی از ریاست کلی بانک مرکزی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی کوتاه و میان‌مدت بنده برای رسیدن به اهداف مذکور هم‌اکنون کاملا انجام شده است.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در صورتی که تعامل بود و خواستند برای مردم کار خواهم کرد و در غیر این صورت با دست بوسی از مردم کناره‌گیری می‌کنم. بهمنی گفت: در حال حاضر هیچ مساله و صحبتی در مورد برکناری بنده مطرح نیست.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: در اصل ۴۴ قانون اساسی، تعاونی‌ها به عنوان یک بخش اساسی در نظر گرفته شده، بنابراین باید به این بخش توجه ویژه شود.

وی افزود: به صورت پراکنده نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ صندوق قرض‌الحسنه ساماندهی شده‌اند.

به گفته بهمنی، طبق مکاتبات بانک مرکزی با نیروی انتظامی به زودی فعالیت صندوق‌ها و موسساتی که مجوز ندارند، متوقف خواهد شد. رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: صندوق‌های تک‌واحدی تنها در صورتی نیاز به مجوز ندارند که فقط قرض‌ بگیرند و قرض دهند. وی با اشاره به اینکه قرض گرفتن پول توسط صندوق‌های مذکور و ارائه تسهیلات با نرخ‌های سود بالا ممنوع است، افزود: همچنین سپرده‌گذاری بلندمدت ممنوع است. بهمنی اضافه کرد: با ساماندهی موسسات مالی و اعتباری و به وجود آمدن چندین بانک، خواهیم توانست تمام سیستم پولی و بانکی را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به تورم ۱۲ درصدی در دی ماه،‌ افزود: هم‌اکنون ۹۸ درصد از اهداف تورمی مدنظر بانک مرکزی محقق شده است.