رییس هیات مدیره بیمه ایران معتقد است رویکرد این شرکت در بخش خدمات بیمه‌ای با توجه به شرایط موجود بازار باید تغییر کند. به گزراش ایسنا، جواد سهامیان مقدم در مراسم بهره‌برداری از ساختمان جدید مجتمع خدمات بیمه‌ای آزادی افزود: پوشش خدمات بیمه‌ای شخص ثالث در گذشته عمده‌ترین پوشش بیمه‌ای این شرکت بوده، اما این روند باید تغییر و خدمات دیگری جایگزین این پوشش شود.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به اینکه در بخش درمان توانایی‌های این شرکت به حد قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده از بخش درمان به عنوان جایگزین مناسب برای خدمات بیمه‌ای ثالث نام برد. سهامیان مقدم در ادامه به حساسیت‌های بخش درمان اشاره کرد و افزود: خدمات بخش درمان از آن جا که به طور مستقیم با روح و جسم مردم ارتباط دارد بسیار حساس بوده از این رو باید به آن توجه بیشتری شود. افزون بر این سیستم نظارتی در این بخش نیز باید بسیار دقیق عمل کند بر همین اساس کارشناسان خدمات تکمیلی درمان بر ارائه خدمات کارشناسی و رعایت منشور حقوق بیماران بیش از سایر قسمت‌ها الزام دارند. وی افزود: البته کارشناسان شرکت باید همچنان سهم خود را از بازار ثالث حفظ در عین حال فعالیت خود را در ارائه سایر خدمات بیمه‌ای از جمله درمان گسترش دهند. رییس هیات مدیره شرکت بیمه ایران در عین حال تقلیل و آزاد سازی نرخ‌های بیمه‌ای را برای بازار فعلی مطلوب ارزیابی نکرد و از کارشناسان فنی این شرکت درخواست کرد تا در تعیین نرخ‌ها همه جوانب را در نظر بگیرند. مدیر عامل بیمه ایران همچنین تصریح کرد: بایستی نرخ فنی معیار اصلی تعیین حق بیمه در فضای آزادسازی تعرفه‌ها قرار گیرد در غیر این صورت صنعت بیمه دچار آسیب خواهد شد. سهامیان مقدم در ادامه برنامه‌ریزی و آموزش را رمز موفقیت بیمه ایران در بازار فعلی خواند و افزود: کارشناسان و کارکنان بیمه ایران با دانش روز مرتبط بوده از این رو بدنه کارشناسی این شرکت از کارآمدترین افراد تشکیل و رمز موفقیت شرکت در این مساله نهفته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی بیمه ایران؛ در بهره‌برداری از مجتمع خدمات بیمه‌ای آزادی که روز گذشته انجام شد جمعی از مسوولان و مدیران بیمه ایران شرکت داشتند. مجتمع آزادی در خیابان آزادی بین خیابان جیحون و آذربایجان واقع شده است در این مجتمع خدمات خسارات اتومبیل و سایر خدمات بیمه‌ای همه روزه به بیمه‌گذاران عرضه می‌شود. ۳۰۰ نماینده در شبکه فروش مجتمع آزادی فعال هستند.