رییس کل بانک مرکزی از بررسی بسته سیاستی - نظارتی سال آینده از امروز (سه شنبه) در جلسه شورای پول و اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، محمود بهمنی در جمع خبرنگاران، با بیان آنکه کارگروه‌ها و کمیته‌های کارشناسی بانک مرکزی از دو ماه گذشته بررسی محورهای بسته سیاستی - نظارتی سال آینده را آغاز کرده‌اند، افزود:‌ این بسته هم‌اکنون به‌طور تقریبی نهایی شده است.

وی در خصوص تفاوت‌های بسته سال آینده و سال‌جاری نیز اظهار داشت: تفاوت این بسته بیشتر در محورهای اصلی نظیر نرخ سود تسهیلات بانکی، نسبت‌های قانونی، بخش‌های اقتصادی و مسائلی که با توجه به شرایط روز بر سیاست‌های پولی تاثیرگذار بوده، متمرکز شده ‌است.

وی در خصوص تامین نقدینگی شب عید نیز گفت: بانک مرکزی در این زمینه با مشکلی مواجه نیست و هم‌اکنون به میزان کافی اسکناس نو در خزانه موجود است و به میزان نیاز بانک‌ها اسکناس در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. وی در خصوص وضعیت موسسات غیرمجاز با بیان آنکه ‌بانک مرکزی برای دریافت مجوز تا پایان آذر ماه به این موسسات و همچنین تعاونی‌ها فرصت داده بود، ‌گفت:‌ مجوزهای بانک مرکزی ملاک برای فعالیت آنها است. بهمنی با تاکید بر اینکه این زمان نه تنها تمدید نشده و نخواهد شد، افزود: در این فرصت بیش از ۹۰ درصد موافقت اصولی به موسسات مالی و اعتباری و تعاونی‌های اعتباری ارائه شده است.

به گفته رییس کل بانک مرکزی،‌ این بانک در این مدت برای هزار و ۱۹۰ موسسه مالی اعتباری مجوز فعالیت صادر کرده است. بهمنی تصریح کرد: بانک مرکزی برای تعطیل کردن واحدهای فاقد مجوز فعالیت نیز نامه نگاری‌های لازم را با نیروی انتظامی انجام داده است. وی اظهار داشت:‌ موسسات بدون مجوز از این پس با مشکلاتی از سوی بانک مرکزی مواجه خواهند شد.